Pregled bibliografske jedinice broj: 694237
Informiranje ili uniformiranje
Informiranje ili uniformiranje // Verodostojnost medija - dometi medijske tranzicije / Veljanovski, Rade (ur.).
Beograd: Fakultet političkih nauka, Univerzitet u Beogradu, 2011. str. 285-297 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 694237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informiranje ili uniformiranje
(Information or Uniformation)
Autori
Alić, Sead
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Verodostojnost medija - dometi medijske tranzicije
/ Veljanovski, Rade - Beograd : Fakultet političkih nauka, Univerzitet u Beogradu, 2011, 285-297
ISBN
978-86-7558-869-6
Skup
Verodostojnost medija - dometi medijske tranzicije
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 17.07.2011. - 18.07.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
novinarstvo ; medijska politika ; masmediji ; studenti ; edukacija ; etika medija ; Harmann ; Berlusconi ; filozofija medija
(journalism ; media policy ; maas media ; students ; education ; media ethics ; Hartmann ; Berlusconi ; media philosophy)
Sažetak
Središnji problem suvremene (ne samo zapadne) civilizacije su masmediji. Sustavi umnažanja i medijskog posredovanja, globalne igre multinacionalnih korporacija, te sve snažniji globalni utjecaji na lokalne identitete – daju za pravo autorima koji su nagovještavali doba u kojemu ćemo manje-više biti na temelju našeg virtualnog bivanja. Ljudsko se iskustvo promijenilo. Utjecaji ekstenzije masmedija kreirali su nove potrošače s novim iskustvima. U tom kontekstu sve značajnijim bivaju promišljanja forme samih medija, dubinskih psiholoških, teoloških, filozofskih, kulturoloških, civilizacijskih dimenzija promjena koje u naše živote unose masmediji. Virtualni svjetovi koji nam presuđuju zahtijevaju onu razinu razumijevanja koja je i dublja i snažnija i misaonija od pukog instrumentaliziranog znanja, korisnoga korporacijama. Sve veća ovisnost građana o masmedijima upućuje na potrebu one vrste razumijevanja medija kojoj samo filozofija medija može izaći ususret. Raste svijest o značenju koje posredovanje ima za ljudsko biće: od plesa, rituala, usmenosti, pisma, tiska, pa sve do suvremenih elektroničkih i digitalnih posrednika. Onako kako se pokazuje da jesmo na način posrednika, tako se isto može tvrditi da razumijemo tek tako i onoliko koliko u našem mišljenju izrasta dimenzija filozofije medija. Ključne riječi: novinarstvo, medijska politika, masmediji, studenti, edukacija, etika medija, Hartmann, Berlusconi, filozofija medija
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija