Pregled bibliografske jedinice broj: 694226
Obilježja kurikuluma građanskog i zdravstvenog odgoja u Republici Hrvatskoj i nekim zemljama Europske unije
Obilježja kurikuluma građanskog i zdravstvenog odgoja u Republici Hrvatskoj i nekim zemljama Europske unije, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 694226 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja kurikuluma građanskog i zdravstvenog odgoja u Republici Hrvatskoj i nekim zemljama Europske unije
(Characteristics of the curriculum of civic and health education in the Republic of Croatia and some countries of the European Union)
Autori
Toussaint, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
18.02
Godina
2014
Stranica
51
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
kurikulumski pristup; građanski odgoj; zdravstveni odgoj
(curriculum approach; civic and citizenship education; health education)
Sažetak
Uvođenjem kurikulumskog pristupa utemeljenog na učeničkim kompetencijama u hrvatskom odgojnom – obrazovnom sustavu predviđeno je i implementiranje međupredmetnih tema koje u našem školskom sustavu predstavljaju novinu. U ovom radu poseban naglasak je stavljen na analizu kurikuluma građanskog i zdravstvenog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj, te Nizozemskoj i Italiji. Nizozemski sustav odabran je zbog otvorenosti kurikuluma, a talijanski sustav zbog utjecaja Katoličke crkve i politike na organizaciju obrazovanja. Pri analizi kurikuluma građanskog i zdravstvenog odgoja i obrazovanja tih triju zemalja poseban naglasak je stavljen na strukturu kurikuluma, način implementacije u nastavni proces, satnicu, socijalne oblike i metode rada, te kompetentnost nastavnika i stručne službe u realiziranju samog kurikuluma. Dobiveni rezultati su uputili na značajne razlike u načinu strukturiranja i organizacije analiziranih kurikuluma u svim zemljama, pri čemu se čini potrebnim naglasiti da važnost implementacije kurikuluma građanskog i zdravstvenog odgoja kao samostalnog predmeta u školama još uvijek nije prepoznata te da je potrebna daljnja dorada sadržajnih elemenata ovih kurikuluma, kako u Hrvatskoj, tako i u Nizozemskoj i Italiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija