Pregled bibliografske jedinice broj: 693317
WISC-IV objavljena hrvatska adaptacija i standardizacija
WISC-IV objavljena hrvatska adaptacija i standardizacija // 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena" - knjiga sažetaka / Nazor, Mirjana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo, Društvo psihologa u Splitu, 2009. str. 94-95 (ostalo, nije recenziran, sažetak)
CROSBI ID: 693317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
WISC-IV objavljena hrvatska adaptacija i standardizacija
(WISC-IV published Croatian adaptation and standardization)
Autori
Matešić, Krunoslav ; Arambašić, Lidija ; Zarevski, Predrag ; Galić, Slavka ; Matešić, Krunoslav, ml. ; Ružić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena" - knjiga sažetaka
/ Nazor, Mirjana - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo, Društvo psihologa u Splitu, 2009, 94-95
Skup
17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Odgovornost: osobna, profesionalna, društvena"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 11.11.2009. - 14.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
WISC-IV; adaptacija; hrvatska standardizacija
(WISC-IV; adaptation; Croatian standardization)
Sažetak
Cilj okruglog stola je prikazati rezultate hrvatske standardizacije, opisati korake prilagodbe u izradi verbalnih subtestova i iznijeti novosti koje donosi četvrto izdanje WISC-a. Sudionici okruglog stola moći će raspravljati o svim koracima u postupku standardizacije, o vrijednosti i novim dostignućima koje WISC-IV donosi, te načinima primjene i interpretacije ovog psihodijagnostičkog sredstva. Hrvatska adaptacija i standardizacija provedena je na stratificiranom uzorku od 1200 djece u dobi od 6 godina i 0 mjeseci do 16 godina i 11 mjeseci i u njoj je sudjelovalo 59 osnovnih i 56 srednjih škola, te 21 predškolska ustanova diljem Republike Hrvatske. Wechslerova skala inteligencije za djcu – četvrto izdanje (WISC-IV) odražava suvremena dostignuća u teoriji i praksi mjerenja kognitivnih sposobnosti i jedan je od najpoznatijih i najčešće upotrebljavanih testova inteligencije za djecu. Široko se primjenjuje u školskom okruženju i omogućava identifikaciju nadarene djece već od dobi od 6 godina. WISC-IV se primjenjuje individualno, u trajanju od 65 do 100 minuta za 10 temeljnih subtestova. Nezamjenjiv je u psihodijagnostici, jer omogućuje identifikaciju djece s poteškoćama u čitanju i učenju, hiperaktivne djece, djece s poremećajem pažnje, emocionalnim poremećajima, poremećajima u ponašanju, oštećenjima sluha, problemima u produkciji i razumijevanju govora, te procjenu mentalne retardacije, Sastoji se od 15 subtestova (10 temeljnih i 5 dopunskih) koji omogućavaju dobivanje informacije o općoj intelektualnoj sposobnosti djeteta i o nizu njegovih specifičnih kognitivnih sposobnosti. Poseban naglasak stavljen je na mjerenje radne memorije, brzine procesiranja i fluidne inteligencije. Pored ukupnog IQ-a, WISC-om-IV dobivaju se rezultati na četiri indeksa sposobnosti – indeks verbalnog shvaćanja, indeks perceptivnog rasuđivanja, indeks radnog pamćenja i indeks brzine obrade informacija. Osim usporedbi s normama izraženima u obliku skaliranih rezultata za svih 15 subtestova, te za procesne rezultate i ukupni IQ, omogućena je usporedba razlika među subtestovima, procesnim rezultatima i indeksima. Dobiva se informacija o dobno-testovnim ekvivalentima za sve subtestove i procesne rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Profili:
Slavka Galić
(autor)
Krunoslav Matešić
(autor)
Lidija Arambašić
(autor)
Valentina Ružić
(autor)
Predrag Zarevski
(autor)
Krunoslav Matešić
(autor)