Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 691245

Utjecaj društveno odgovornog poslovanja i dioničarskog aktivizma na uspjeh poduzeća u Republici Hrvatskoj


Rubčić, Alen
Utjecaj društveno odgovornog poslovanja i dioničarskog aktivizma na uspjeh poduzeća u Republici Hrvatskoj, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 691245 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj društveno odgovornog poslovanja i dioničarskog aktivizma na uspjeh poduzeća u Republici Hrvatskoj
(The impact of corporate social responsibility and shareholder activism on the success of companies in Croatia)

Autori
Rubčić, Alen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
20.12

Godina
2012

Stranica
169

Mentor
Omazić, Mislav Ante

Ključne riječi
Društveno odgovorno poslovanje; dioničarki aktivizam
(corporate social responsibility; socially responsible investing; sustainability; business strategy; competitive advantage; corporate governance; relations with shareholders; shareholder activism; stakeholders; stakeholder management)

Sažetak
U današnje vrijeme podizanja opće svijesti, održivost i društvena odgovornost sve više dobivaju na značenju. Ne samo kao medij za samopromociju i medijsku kampanju, nego prvenstveno kao strateški izvor nove konkurentske prednosti i ključ prema novim izvorima kapitala društveno osviještenih ulagača. Odnosi sa dioničarima kao najvažnijim dionikom korporativnog upravljanja su dio koncepta društvene odgovornosti, no dioničari u Hrvatskoj još uvijek pokazuju visoku razinu pasivnosti i djelovanja po Wall Street Walk principu. U modernom shvaćanju odnosa društva i poduzeća interesi svih dioničkih skupina se prožimaju u simbiotskom suživotu, i stoga trebaju osvijestiti i uzajamno uvažavati potrebe i interese, napose zbog održivosti i budućih generacija. Temeljem rasta Indeksa DOP-a može se zaključiti da je razina društveno odgovornog poslovanja među hrvatskim poduzećima u stalnom porastu, a istovremeno razina svijesti o odgovornosti samih dioničkih skupina je vrlo upitna. Kako princip društveno odgovornog poslovanja promovira simbiozu poduzeća, društva i okoliša, uključujući sve dioničke skupine, svi uključeni dionici nose svoj dio odgovornosti, moraju biti svjesni odgovornosti i u skladu s tim djelovati. Pasivnost ulagačke zajednice kakvu je indiciralo istraživanje u ovom radu treba biti poziv za uzbunu. Dioničari su ključni dionik, korektivni faktor za eventualno loše korporativno upravljanje. Oni nisu samo gubitnici u slučaju bankrota poduzeća, oni su upravo odgovorni ako do toga dođe. Dioničari aktivizmom u vlastitom interesu štite druge segmente društva (osiguranje zaposlenosti za radnike, kvaliteta proizvoda za potrošače...), pa tako i ostali dionici trebaju biti svjesni svoje uloge i posljedično svoje vlastite odgovornosti. Prihvaćena je sintagma da se u modernim demokracijama odgovornost političara prakticira i mjeri kroz izborni uspjeh. Isto tako se aktivisti najčešće percipiraju kao ekstremističke skupine svoje ideje i interesa – bio on ekonomski, socijalni, okolišni ili neki drugi. Neprihvatljivo je da političari posljedično odgovaraju za svoje aktivnosti samo kroz rezultate izbora, isto tako je neprihvatljivo da aktivističke skupine (i političari su svojevrsna forma aktivista) prakticiraju svoja prava i mehanizme pritiska povremeno, bez kontinuiteta i bez brige o široj slici posljedičnog utjecaja na društvo. Kampanju za uvođenje i unaprjeđenje društvene odgovornosti među poduzećima, promociju, edukacije, radionice, publikacije i konferencije, je potrebno proširiti i na sve dioničke skupine, posebno dioničare, i osvijestiti ideju univerzalne odgovornosti na dobrobit cjelokupnog društva i budućih generacija. Svaki aktivist mora biti educiran i informiran o posljedicama svojeg djelovanja, pa i o posljedicama ne djelovanja. Odgovornost nije samo univerzalna vrijednost, odgovornost je univerzalna obaveza za globalnu održivost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mislav Ante Omazić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rubčić, Alen
Utjecaj društveno odgovornog poslovanja i dioničarskog aktivizma na uspjeh poduzeća u Republici Hrvatskoj, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
Rubčić, A. (2012) 'Utjecaj društveno odgovornog poslovanja i dioničarskog aktivizma na uspjeh poduzeća u Republici Hrvatskoj', magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rub\v{c}i\'{c}, Alen}, year = {2012}, pages = {169}, keywords = {Dru\v{s}tveno odgovorno poslovanje, dioni\v{c}arki aktivizam}, title = {Utjecaj dru\v{s}tveno odgovornog poslovanja i dioni\v{c}arskog aktivizma na uspjeh poduze\'{c}a u Republici Hrvatskoj}, keyword = {Dru\v{s}tveno odgovorno poslovanje, dioni\v{c}arki aktivizam}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rub\v{c}i\'{c}, Alen}, year = {2012}, pages = {169}, keywords = {corporate social responsibility, socially responsible investing, sustainability, business strategy, competitive advantage, corporate governance, relations with shareholders, shareholder activism, stakeholders, stakeholder management}, title = {The impact of corporate social responsibility and shareholder activism on the success of companies in Croatia}, keyword = {corporate social responsibility, socially responsible investing, sustainability, business strategy, competitive advantage, corporate governance, relations with shareholders, shareholder activism, stakeholders, stakeholder management}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font