Pregled bibliografske jedinice broj: 689851
Izrada instrumenata za procjenu vještina u nastavi Tehničke kulture
Izrada instrumenata za procjenu vještina u nastavi Tehničke kulture // Državni stručni skup učitelja tehničke kulture
Vodice, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 689851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izrada instrumenata za procjenu vještina u nastavi Tehničke kulture
(DEVELOPMENT OF TOOLS TO ASSESS SKILLS IN TEACHING TECHNICAL EDUCATION)
Autori
Purković, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Državni stručni skup učitelja tehničke kulture
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 07.01.2013. - 09.01.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
ciljevi nastave; evaluacija vještina; generički instrumenti; procjena postignuća; tehnička kultura
(assessment of achievement; evaluation skills; generic instruments; teaching objectives; technical education)
Sažetak
Ciljevi nastave tehničke kulture se, osobito zbog radnointegrirajuće i opće-kulturne funkcije, bitno razlikuju od ciljeva drugih nastavnih predmeta i područja, čime se praćenje, provjeravanje i vrednovanje postignuća u toj nastavi uvelike razlikuje. Problem pri tom predstavlja transparentno, objektivno i valjano vrednovanje vještina i umijeća, te evaluacija odgojnih vrijednosti i stavova učenika. Stoga je neophodno razviti sustavni pristup vrednovanju tih postignućima koji će učiteljima olakšati izradu robusnih i pouzdanih instrumenata za evaluaciju navedenih postignuća. U radu se predstavljaju generički instrumenti za evaluaciju vještina i umijeća, zasnovani na utemeljenim teorijskim postavkama i taksonomijama, koji su ujedno usklađeni sa zahtjevima i posebnostima nastave tehničke kulture u hrvatskim osnovnim školama. Iznose se, također, i znanstveno utemeljeni mehanizmi i instrumenti za vrednovanje odgojnih vrijednosti i stavova kroz instrumente procjene socijalnih i komunikacijskih vještina učenika, kao i moguće prepreke za implementaciju istih. Razrada, implementacija i valorizacija predstavljanih instrumenata u stvarnim nastavnim uvjetima i dalje će ovisiti o umješnosti nastavnika i spremnosti na njihovu međusobnu suradnju i prilagodbu znanstvenim dosezima, pri čemu im predstavljeni generički instrumenti i smjernice mogu u mnogome koristiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija