Pregled bibliografske jedinice broj: 689604
SStavovi prema obrascima ponašanja adolescenata u socijalnim sukobima
SStavovi prema obrascima ponašanja adolescenata u socijalnim sukobima // Suvremena psihologija, 15 (2012), 2; 141-156 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 689604 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SStavovi prema obrascima ponašanja adolescenata u socijalnim sukobima
(AAttitudes Towards Behavioural Styles of Adolescents in Social Conflicts)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Vlah, Nataša ; Mejovšek, Milko
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 15
(2012), 2;
141-156
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescenti; obrasci ponašanja u socijalnim sukobima; skala stavova
(adolescents; attitudes scale; behavioural styles in social conflicts)
Sažetak
Teorijsku osnovu izrade čestica skale stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima predstavlja model klasifikacije od pet obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima prema Wilmot i Hocker (1998) i Weeks (2000). Cilj rada bio je konstruirati skalu stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima i time provjeriti teorijski model. U predistraživanju su osmišljene tvrdnje, odnosno 70 čestica koje teorijski obuhvaćaju pet obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima. Primijenjene su na uzorku od 300 učenika triju strukovnih škola. Na temelju odabira čestica s najvišim koeficijentima diskriminativnosti i provedenom faktorskom analizom pod modelom glavnih komponenata H. Hotellinga uz primjenu Catellova Scree testa i oblimin rotaciju, konstruirana je konačna skala od 22 čestice grupirane u tri subskale: suradnje, izbjegavanja/ prilagodbe i pobjeđivanja. U glavnom istraživanju na uzorku od 1125 ispitanika oba spola, učenika osam strukovnih škola u Rijeci primijenjena je novokonstruirana skala i ponovljena je faktorska analiza. Rezultati su potvrdili trofaktorsku strukturu skale iz predistraživanja. Utvrđene su i razlike po spolu ispitanika u suradnji i pobjeđivanju. Ovaj mjerni instrument je tek početna, ali značajna stepenica u razvoju prevencije rizičnog ponašanja te tretmana djece i adolescenata s poremećajima u ponašanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
Napomena
Rad je integralni dio doktorske disertacije Nataše Vlah, obranjene 3.7.2010. godine na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, pred komisijom u sastavu: prof.drsc. Milko Mejovček (predsjednik), prof. Slobodan Uzelac (mentor) i prof. Anita Klapan (član).
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus