Pregled bibliografske jedinice broj: 689487
Cjeloživotno učenje i društvo znanja. Kritički pristup suvremenim tendencijama u obrazovanju i društvu
Cjeloživotno učenje i društvo znanja. Kritički pristup suvremenim tendencijama u obrazovanju i društvu, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 689487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjeloživotno učenje i društvo znanja. Kritički pristup suvremenim tendencijama u obrazovanju i društvu
(Lifelong learning and knowledge society. A critical approach to contemporary tendencies in education and society)
Autori
Rutić, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2013
Stranica
50
Mentor
Radeka, Igor
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; društvo znanja; kompetencije; obrazovanje nastavnika; pedagogija
(lifelong learning; knowledge society; competencies; teacher education; pedagogy)
Sažetak
Ovaj rad predstavlja kritiku suvremenih obrazovnih i društvenih nastojanja prema cjeloživotnom učenju i društvu znanja. Današnji sveukupni društveni procesi pod snažnim su utjecajem progresivnog znanstveno-tehnološkog razvoja koji, dakako, svoje posljedice ima i na područje odgoja i obrazovanja. Odgovor na rastuće društvene promjene utjelovljen je u konceptu cjeloživotnog učenja koji reflektira kako obrazovne tako i društveno-političke implikacije. Od velikog je značaja paradigmatska promjena od obrazovanja prema učenju pri čemu posebno važnu ulogu dobivaju neformalno i informalno učenje kao sastavni dijelovi života tokom kojeg čovjek stječe kompetencije potrebne za tržište rada. Međutim, koncept cjeloživotnog učenja razvijao se prema utilitarnim interesima ekonomsko-političke sfere pri čemu je nastao kompetencijski model suženih vještina izravno iskoristivih za potrebe poslodavaca. Na taj se način zanemaruje društveno-humanistički segment koji je nekada bio okosnica svakog obrazovnog sustava, a izravna konzekvenca je prodiranje pragmatičnih tehničkih i ekonomskih koncepata u područje obrazovanja. Tako se polako gubi odgojna vrijednost obrazovanja i odgoj cjelovite ličnosti kao njezin ideal. Posljedice su očite i u području pedagogije koja slijedi takvu pragmatično- utilitarnu verziju cjeloživotnog učenja umjesto da jasnim povezivanjem svrhe, sredstava i učinaka odgoja ponovno prizove viziju cjelovitog odgoja i obrazovanja. Takvo se stanje odražava i na područje obrazovanja nastavnika gdje nedostaje „profesionalizacija nastavničke djelatnosti“ koja bi nastavnicima vratila autoritet i društveni status koji zaslužuju kao ključni akteri cjeloživotnog učenja i društva znanja. Nezavidno stanje koje se prikriva političkom retorikom koja ide u prilog europskoj zajednici ne podvrgava se autorefleksiji, a posebice nedostaje kritika iz znanstvenog područja obrazovanja kako bi se više promišljalo o negativnim učincima trenutačnog razvoja cjeloživotnog učenja te mogućim eventualnim preinakama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Radeka, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Igor Radeka
(mentor)