Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 689487

Cjeloživotno učenje i društvo znanja. Kritički pristup suvremenim tendencijama u obrazovanju i društvu


Rutić, Boris
Cjeloživotno učenje i društvo znanja. Kritički pristup suvremenim tendencijama u obrazovanju i društvu, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar


CROSBI ID: 689487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Cjeloživotno učenje i društvo znanja. Kritički pristup suvremenim tendencijama u obrazovanju i društvu
(Lifelong learning and knowledge society. A critical approach to contemporary tendencies in education and society)

Autori
Rutić, Boris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za pedagogiju

Mjesto
Zadar

Datum
30.09

Godina
2013

Stranica
50

Mentor
Radeka, Igor

Ključne riječi
cjeloživotno učenje; društvo znanja; kompetencije; obrazovanje nastavnika; pedagogija
(lifelong learning; knowledge society; competencies; teacher education; pedagogy)

Sažetak
Ovaj rad predstavlja kritiku suvremenih obrazovnih i društvenih nastojanja prema cjeloživotnom učenju i društvu znanja. Današnji sveukupni društveni procesi pod snažnim su utjecajem progresivnog znanstveno-tehnološkog razvoja koji, dakako, svoje posljedice ima i na područje odgoja i obrazovanja. Odgovor na rastuće društvene promjene utjelovljen je u konceptu cjeloživotnog učenja koji reflektira kako obrazovne tako i društveno-političke implikacije. Od velikog je značaja paradigmatska promjena od obrazovanja prema učenju pri čemu posebno važnu ulogu dobivaju neformalno i informalno učenje kao sastavni dijelovi života tokom kojeg čovjek stječe kompetencije potrebne za tržište rada. Međutim, koncept cjeloživotnog učenja razvijao se prema utilitarnim interesima ekonomsko-političke sfere pri čemu je nastao kompetencijski model suženih vještina izravno iskoristivih za potrebe poslodavaca. Na taj se način zanemaruje društveno-humanistički segment koji je nekada bio okosnica svakog obrazovnog sustava, a izravna konzekvenca je prodiranje pragmatičnih tehničkih i ekonomskih koncepata u područje obrazovanja. Tako se polako gubi odgojna vrijednost obrazovanja i odgoj cjelovite ličnosti kao njezin ideal. Posljedice su očite i u području pedagogije koja slijedi takvu pragmatično- utilitarnu verziju cjeloživotnog učenja umjesto da jasnim povezivanjem svrhe, sredstava i učinaka odgoja ponovno prizove viziju cjelovitog odgoja i obrazovanja. Takvo se stanje odražava i na područje obrazovanja nastavnika gdje nedostaje „profesionalizacija nastavničke djelatnosti“ koja bi nastavnicima vratila autoritet i društveni status koji zaslužuju kao ključni akteri cjeloživotnog učenja i društva znanja. Nezavidno stanje koje se prikriva političkom retorikom koja ide u prilog europskoj zajednici ne podvrgava se autorefleksiji, a posebice nedostaje kritika iz znanstvenog područja obrazovanja kako bi se više promišljalo o negativnim učincima trenutačnog razvoja cjeloživotnog učenja te mogućim eventualnim preinakama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Radeka, Igor, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Igor Radeka (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rutić, Boris
Cjeloživotno učenje i društvo znanja. Kritički pristup suvremenim tendencijama u obrazovanju i društvu, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
Rutić, B. (2013) 'Cjeloživotno učenje i društvo znanja. Kritički pristup suvremenim tendencijama u obrazovanju i društvu', diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ruti\'{c}, Boris}, year = {2013}, pages = {50}, keywords = {cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, dru\v{s}tvo znanja, kompetencije, obrazovanje nastavnika, pedagogija}, title = {Cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje i dru\v{s}tvo znanja. Kriti\v{c}ki pristup suvremenim tendencijama u obrazovanju i dru\v{s}tvu}, keyword = {cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, dru\v{s}tvo znanja, kompetencije, obrazovanje nastavnika, pedagogija}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ruti\'{c}, Boris}, year = {2013}, pages = {50}, keywords = {lifelong learning, knowledge society, competencies, teacher education, pedagogy}, title = {Lifelong learning and knowledge society. A critical approach to contemporary tendencies in education and society}, keyword = {lifelong learning, knowledge society, competencies, teacher education, pedagogy}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font