Pregled bibliografske jedinice broj: 689176
Strategija proširenja marke prehrambenih proizvoda
Strategija proširenja marke prehrambenih proizvoda, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 689176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategija proširenja marke prehrambenih proizvoda
(Brand extension strategy of food products)
Autori
Brlić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.02
Godina
2014
Stranica
72
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
proširenje marke; naklonost marki; lojalnost marki; povjerenje u marku
(brand extension; brand affect; brand loyalty; brand trust)
Sažetak
Ljudi se svakodnevno susreću s različitim markama i njihovim proširenjima, a da često toga nisu ni svjesni. Strategija proširenja marke ima svoje prednosti i nedostatke, a kako bi se maksimizirale prednosti i minimizirali nedostaci poduzeću je potrebno znanje o tome kako proširiti svoju marku. Uspjeh ili neuspjeh proširenja ovisi o istraživanju tržišta koje je poduzeće provelo, o prirodi proširenja te o stavovima potrošača o proširenju. Kao primjeri proširenja marke u hrvatskoj prehrambenoj industriji proučena su poduzeća Jamnica i Zvijezda koja su uvođenjem proširenja marke (Jamnica Sensation i Zvijezda Junior) osvojile novi tržišni segment i poboljšala svoje poslovanje. Iste rezultate su ostvarile i marke iz inozemne prehrambene industrije (Coca-Cola i Heinz) sa svojim proširenjima Coca-Cola Zero i Heinz Majoneza. Glavni cilj primarnog istraživanja bio je otkriti kakve su percepcije potrošača na tržištu Republike Hrvatske o strategiji proširenja marke prehrambenog proizvoda Coca-Cola. Za istraživanje je odabrana ova marka jer zbog dobre upoznatosti s markom i njezinim karakteristikama. Strategija proširenja marke poduzeću može donijeti brojne prednosti i nedostatke, a to je i potvrđeno kroz domaće i inozemne primjere iz prehrambene industrije. Provedenim istraživanjem pokazano je da na percepcije potrošača najviše utječe naklonost potrošača prema marki i to potvrđuje ono što je ranije navedeno da potrošači značajno utječu na to hoće li neka marka i njezino proširenje biti uspješni u budućnosti ili će propasti. Upravo zbog velike ovisnosti o percepcijama potrošača o osnovnoj marki i o njezinim sadašnjim ili budućim proširenjima, potrebno je često provoditi istraživanja o percepcijama potrošača i istraživati kako određene percepcije utječu na poslovanje poduzeća te kako su međusobno povezane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija