Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 687233

Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi


Kuzijev, Jelena; Topolovčan, Tomislav
Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi // Andragoški glasnik, 17 (2013), 2; 125-144 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 687233 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi
(The role of choosing teaching profession and self-esteem in teacher’s burnout in elementary school)

Autori
Kuzijev, Jelena ; Topolovčan, Tomislav

Izvornik
Andragoški glasnik (1331-3134) 17 (2013), 2; 125-144

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
faktori izbora učiteljske profesije; osnovna škola; profesionalno sagorijevanje na poslu; samopoštovanje; učitelji
(burnout; elementary education; factors influencing teaching choice; self-esteem; teachers)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri socio-demografska obilježja učitelja, razlozi izbora učiteljske profesije i razinasamopoštovanja predviđaju pojavljivanje profesionalnog sagorijevanja na poslu kod učitelja osnovne škole (N = 304). Rezultati ukazuju da socio-demografska obilježja, razlozi izbora učiteljske profesije i razina samopoštovanja značajno predviđaju učiteljsko sagorijevanje. Pokazalo se da su muški učitelji, učitelji iz matičnih škola, učitelji koji imaju prebivalište u gradu, učitelji koji nisu zadovoljni izborom učiteljske profesije, učitelji koji očekuju da učiteljska profesija pruža mnogo vremena za obitelj i sigurnost posla, učitelji kojima je učiteljski studij bio drugi izbor studija, učitelji koji imaju nisku intrinzičnu motivaciju i nisku sposobnost poučavanja, učitelji koji smatraju da svojom profesijom imaju slab doprinos društvu te učitelji s niskim samopoštovanjem, pod većim rizikom profesionalnog sagorijevanja na poslu. U radu se ukazuje na poželjnost obraćanja pažnje na navedene čimbenike prilikom upisa studenata na učiteljske studije te pružanje mogućnosti osobnog razvoja u njihovoj budućoj praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kuzijev, Jelena; Topolovčan, Tomislav
Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi // Andragoški glasnik, 17 (2013), 2; 125-144 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Kuzijev, J. & Topolovčan, T. (2013) Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi. Andragoški glasnik, 17 (2), 125-144.
@article{article, author = {Kuzijev, Jelena and Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2013}, pages = {125-144}, keywords = {faktori izbora u\v{c}iteljske profesije, osnovna \v{s}kola, profesionalno sagorijevanje na poslu, samopo\v{s}tovanje, u\v{c}itelji}, journal = {Andrago\v{s}ki glasnik}, volume = {17}, number = {2}, issn = {1331-3134}, title = {Uloga odabira u\v{c}iteljske profesije i samopo\v{s}tovanja u sagorijevanju u\v{c}itelja u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {faktori izbora u\v{c}iteljske profesije, osnovna \v{s}kola, profesionalno sagorijevanje na poslu, samopo\v{s}tovanje, u\v{c}itelji} }
@article{article, author = {Kuzijev, Jelena and Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2013}, pages = {125-144}, keywords = {burnout, elementary education, factors influencing teaching choice, self-esteem, teachers}, journal = {Andrago\v{s}ki glasnik}, volume = {17}, number = {2}, issn = {1331-3134}, title = {The role of choosing teaching profession and self-esteem in teacher’s burnout in elementary school}, keyword = {burnout, elementary education, factors influencing teaching choice, self-esteem, teachers} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font