Pregled bibliografske jedinice broj: 687233
Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi
Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi // Andragoški glasnik, 17 (2013), 2; 125-144 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 687233 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odabira učiteljske profesije i samopoštovanja u sagorijevanju učitelja u osnovnoj školi
(The role of choosing teaching profession and self-esteem in teacher’s burnout in elementary school)
Autori
Kuzijev, Jelena ; Topolovčan, Tomislav
Izvornik
Andragoški glasnik (1331-3134) 17
(2013), 2;
125-144
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
faktori izbora učiteljske profesije; osnovna škola; profesionalno sagorijevanje na poslu; samopoštovanje; učitelji
(burnout; elementary education; factors influencing teaching choice; self-esteem; teachers)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri socio-demografska obilježja učitelja, razlozi izbora učiteljske profesije i razinasamopoštovanja predviđaju pojavljivanje profesionalnog sagorijevanja na poslu kod učitelja osnovne škole (N = 304). Rezultati ukazuju da socio-demografska obilježja, razlozi izbora učiteljske profesije i razina samopoštovanja značajno predviđaju učiteljsko sagorijevanje. Pokazalo se da su muški učitelji, učitelji iz matičnih škola, učitelji koji imaju prebivalište u gradu, učitelji koji nisu zadovoljni izborom učiteljske profesije, učitelji koji očekuju da učiteljska profesija pruža mnogo vremena za obitelj i sigurnost posla, učitelji kojima je učiteljski studij bio drugi izbor studija, učitelji koji imaju nisku intrinzičnu motivaciju i nisku sposobnost poučavanja, učitelji koji smatraju da svojom profesijom imaju slab doprinos društvu te učitelji s niskim samopoštovanjem, pod većim rizikom profesionalnog sagorijevanja na poslu. U radu se ukazuje na poželjnost obraćanja pažnje na navedene čimbenike prilikom upisa studenata na učiteljske studije te pružanje mogućnosti osobnog razvoja u njihovoj budućoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Tomislav Topolovčan
(autor)