Pregled bibliografske jedinice broj: 687171
Glazbenički i skladateljski profil Ive Mačeka (1914. - 2002.)
Glazbenički i skladateljski profil Ive Mačeka (1914. - 2002.), 2012., doktorska disertacija, Muzička akademija, Zagreb
CROSBI ID: 687171 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbenički i skladateljski profil Ive Mačeka (1914. - 2002.)
(Ivo Mačekˈs profile as a musician and composer (1914 – 2002))
Autori
Zubović, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Muzička akademija
Mjesto
Zagreb
Datum
12.04
Godina
2012
Stranica
316
Mentor
Davidović, Dalibor
Ključne riječi
Ivo Maček; pijanist; skladatelj; pedagog; redaktor; zagrebačka; njemačka i francuska pijanistička škola; interpretacija; glazba 20. stoljeća; neoklasicizam; redigiranje pijanističke literature
(Ivo Maček – pianist; composer; teacher; editor; Zagreb; German; and French School of Piano; interpretation; 20th century music; Neoclassicism; piano literature editing)
Sažetak
Hrvatska reproduktivna glazbena umjetnost, osobito za vrijeme i nakon Drugog svjetskog rata, bila je dosad nedovoljno istražena. Jedan od predstavnika tzv. zagrebačke pijanističke škole, Ivo Maček (1914.-2002.), prikazan je u ovom radu ne samo kao pijanist, nago i kao skladatelj, pedagog i redaktor. S obzirom na raznolikost tematskih područja, rad je podijeljen u tri poglavlja (Ivo Maček – pijanist, Ivo Maček – skladatelj i Ivo Maček – pedagoški rad i ostale djelatnosti), s ciljem prepoznavanja i osvjetljavanja njegovog glazbeničkog i skladateljskog profila. Mačekov pijanistički profil uočen je kroz prikaz tradicija njemačke i francuske pijanističke škole. Analizom njegovih izvedbi konstatirano je da je bio profinjen interpret, precizne i pregledne izvedbe te diskretnog i nenametljivog stila. Navođenjem podataka o njegovom solističkom i komornom repertoaru pružene su osnove za prosudbu općih recepcijskih tendencija u Hrvatskoj i nadopunjena je slika o koncertnom repertoaru u razdoblju prije, tijekom i nakon Drugog svjetskog rata. Analizom Mačekovog stvaralaštva uočen je sinkretizam stilskih obilježja koji je prisutan i u njegovoj reproduktivnoj djelatnosti. Dokazano je da Maček u svom stvaralaštvu nije težio korjenitim promjenama, nego se oprezno odnosio prema suvremenim glazbenim stremljenima i nije pokazivao eksperimentalnu smjelost u stvaralaštvu. Analitički pogled svjedoči i o sistematičnom radu na pronalaženju skladateljskih rješenja koja su odgovarala njegovim predodžbama. Prikazom njegovog pedagoškog i redaktorskog rada, spoznalo se da je kao pedagog razvijao kod studenata njihove prirođene sposobnosti i odgojio niz poznatih koncertanata i pedagoga, a kao redaktor obogatio standardnu glasovirsku instruktivnu literaturu. Rad je u konačnici monografija o Ivi Mačeku, koja nudi pravce za daljnja istraživanja glazbenih ličnosti s kojima je on kao komorni glazbenik uspješno surađivao, a s ciljem potpunijeg sagledavanja hrvatske reproduktivne glazbene umjetnosti za vrijeme i nakon Drugog svjetskog rata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Nacionalna i sveučilišna knjižnica,
Muzička akademija, Zagreb