Pregled bibliografske jedinice broj: 685128
Strategije suočavanja sa nasilnim ponašanjem kod sudionika vršnjačkog nasilja
Strategije suočavanja sa nasilnim ponašanjem kod sudionika vršnjačkog nasilja // Sažetci XVIII Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
Beograd, 2012. str. 190-191 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 685128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije suočavanja sa nasilnim ponašanjem kod sudionika vršnjačkog nasilja
(Coping with violent behaviour in bullying participants)
Autori
Sesar, Kristina ; Šimić, Nataša ; Barišić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci XVIII Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
/ - Beograd, 2012, 190-191
Skup
XVIII Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
suočavanje s nasilnim ponašanjem; vršnjačko nasilje
(coping with violent behaviour; bullying)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u strategijama suočavanja s nasilnim ponašanjem kod učenika različite dobi i spola s obzirom na njihovu ulogu u nasilnom ponašanju. U istraživanju je sudjelovalo 478 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole (232 djevojčice i 246 dječaka), dobi od 11 do 15 godina. Nasilno ponašanje je procjenjeno Upitnikom školskih odnosa (School Relationship Questionnaire -SRQ) autora Wolke i sur. (2001). Za ispitivanje suočavanja sa nasilnim ponašanjem korištena je Skala strategija suočavanja (Self – Report Coping Measure – SRCM) autora Causey i Dubow (1992). Testiranjem značajnosti razlika u čestini korištenja pojedinih strategija suočavanja dobiveno je da djevojčice u usporedbi s dječacima značajno više koriste Samooslanjanje / rješavanje problema (F(1, 412)=4, 176 ; p=0, 042) i Internaliziranje (F(1, 412)=10, 559 ; p=0, 001). Utvrđeno je također da starija djeca češće koriste Distanciranje od djece mlađe dobi (F(1, 467)=4, 118 ; p=0, 043). Značajni efekti uloge u nasilnom ponašanju nađeni su za strategijeSamooslanjanja/rješavanja problema (F(3, 412)=2, 897 ; p=0, 035), Eksternaliziranje (F(3, 412)=20, 540 ; p=0, 000) i Internaliziranje (F(3, 412)=8, 933 ; p=0, 000). Djeca neuključena u nasilje više koriste Samooslanjanje/traženje rješenja od žrtava/zlostavljača. Žrtve također češće koriste ovu strategiju od žrtava/zlostavljača. Strategiju Eksternaliziranja više koriste žrtve, zlostavljači I žrtve/zlostavljači od neutralnih, te žrtve/zlostavljači od žrtava. Kao što se moglo i očekivati, Internaliziranje češće koriste žrtve i zlostavljači od sudionika neuključenih u nasilno ponašanje. Značajna interakcija uloge i spola utvrđena je jedino za Eksternaliziranje (F(3, 412)=3, 438 ; p=0, 017). Djevojčice u ulozi zlostavljača i žrtve/zlostavljača češće koriste ovu strategiju, kao i dječaci neuključeni u nasilje, te žrtve nasilnog ponašanja. Dobiveni rezultati ukazuju da je korištenje manje adaptibilnih strategija karakteristično za sve sudionike vršnjaškog nasilja bez obzira na njihovu ulogu u nasilničkom ponašanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru