Pregled bibliografske jedinice broj: 684711
Samoprocjena kompetentnosti i samoefikasnosti nastavnika razredne i predmetne nastave
Samoprocjena kompetentnosti i samoefikasnosti nastavnika razredne i predmetne nastave, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 684711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena kompetentnosti i samoefikasnosti nastavnika razredne i predmetne nastave
(Self-assesment of elementary school teachers competences and self-efficacy)
Autori
Divić, Anđela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
09.09
Godina
2013
Stranica
55
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
samoprocjena nastavničke kompetentnosti; osposobljenost za nastavničko zanimanje; nastavnička samoefikasnost
(self-assessment of teaching competence; qualification for teaching profession; teachers' self-efficacy)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike između nastavnika razredne i predmetne nastave u samoprocjeni nastavničke kompetentnosti, osposobljenosti za nastavničko zanimanje i nastavničkoj samoefikasnosti s obzirom na vrstu zaposlenja i duljinu radnog staža. U istraživanje se krenulo od pretpostavki da će ovisno o vrsti zaposlenja i duljini radnog staža biti utvrđene značajne razlike u odnosu na ispitivane varijable. Primijenjeni su Upitnik općih podataka, Upitnik samoprocjene kompetentnosti za učiteljsku ulogu (Ljubetić i Kostović – Vranješ, 2008) i Skala učiteljske samoefikasnosti (Schwarzer, Gerdamarie, Schmitz i Daytner, 1999). Rezultati ovog istraživanja su pokazali da u samoprocjeni nastavničke kompetentnosti, osposobljenosti za nastavničko zanimanje i samoefikasnosti između nastavnica razredne i predmetne nastave nisu utvrđene značajne razlike kao i da nisu utvrđene razlike za samoprocjenu nastavničke kompetentnosti i osposobljenosti za nastavničko zanimanje s obzirom na godine radnog staža. Zanimljivo je da su za varijablu nastavničke samoefikasnosti rezultati ovog istraživanja ipak pokazali da nastavnice u rasponu staža između 11 i 20 godina iskazuju značajno nižu procjenu samoefikasnosti od ostalih sudionica istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija