Pregled bibliografske jedinice broj: 684377
Percepcija geografije kao znanosti i školskog predmeta
Percepcija geografije kao znanosti i školskog predmeta // Hrvatski geografski glasnik, 75 (2014), 2; 101-120 doi:10.21861/HGG.2013.75.02.06 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 684377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija geografije kao znanosti i školskog
predmeta
(The Perception of Geography as Science and as a
School Subject)
Autori
Tandarić, Neven ; Tekić, Ivan
Izvornik
Hrvatski geografski glasnik (1331-5854) 75
(2014), 2;
101-120
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
percepcija geografije ; geografija kao znanost ; geografija kao školski predmet ; metoda snježne grude
(perception of geography ; geography as a science ; geography as a school subject ; snowball method)
Sažetak
Anketnim istraživanjem na uzorku od 1078 ispitanika iz svih županija Hrvatske, odabranih metodom snježne grude, ispitani su stavovi hrvatske javnosti o položaju geografije u sustavu znanosti i njezinoj povezanosti s drugim znanostima, važnosti geografije kao školskog predmeta, stečenim znanjima i vještinama na nastavi geografije te razumijevanju geografskog područja istraživanja. Dobiveni su odgovori analizirani s obzirom na dob ispitanika i vrstu završene srednje škole. Rezultati su pokazali da većina ispitanika geografiju smješta u interdisciplinarne znanosti, no u najvećem broju slučajeva ipak je povezuje s prirodnim znanostima. Pokazalo se i da se geografija pozitivno poima kao školski predmet s važnim ishodima učenja. Osim općenito pozitivnih stavova o geografiji kao školskom predmetu, pozitivna je i percepcija geografije kao znanosti, mada se pokazalo da je razumijevanje samog područja istraživanja geografije manjkavo te se u velikoj mjeri temelji na sadržajima koji se uče na satovima geografije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- Geobase
- Current Geographical Publications
- SAGE Urban Studies Abstracts
- CSA Sociological Abstracts
- Scopus
- EBSCO Academic Search Complete