Pregled bibliografske jedinice broj: 682315
OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost
OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LIX (2013), 30 (2); 48-66 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 682315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost
(EDUCATIONAL INCLUSION IN THE CONTEXT OF THE WORLD AND NATIONAL EDUCATION POLICY – referring to Croatian educational reality)
Autori
Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LIX
(2013), 30 (2);
48-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovna inkluzija ; integracija djece i učenika s posebnim potrebama ; školska kultura ; inkluzivno obrazovanje
(educational inclusion ; integration of children and students with special needs ; school culture ; inclusive education)
Sažetak
Ishodište inkluzivnog obrazovanja nalazi se u vrijednosti prava čovjeka na obrazovanje te jednakosti i pravednosti kao društveno-kulturnim vrijednostima i temeljnim pretpostavkama društvene inkluzije. Te su vrijednosti smjernice za promjene obrazovnih sustava glede uključenosti svakog djeteta u formalni i redoviti sustav obrazovanja, odnosno primjenu obrazovne inkluzije. U radu se razmatra obrazovna inkluzija u kontekstu svjetskih obrazovnih politika te kao poseban zahtjev, cilj i načelo obrazovnih sustava europskih zemalja. U radu se prikazuje razlika i odnos između obrazovne inkluzije i integracije djece i učenika s teškoćama u razvoju, odnosno djece i učenika s posebnim potrebama. Provedba obrazovne inkluzije čini sastavni dio demokratizacije obrazovanja u cilju omogućavanja jednakog pristupa odgoju i obrazovanju svima, bez obzira na različitosti. Provedba donosi probleme s kojima se suočavaju odgojno-obrazovni sustavi i školska praksa. U radu se interpretiraju problemi obrazovne inkluzije s gledišta obrazovne politike i obrazovne prakse u Republici Hrvatskoj. Zaključna razmatranja odnose se na praktične implikacije uvođenja inkluzivnog obrazovanja, i to promjene cjelovite školske kulture na razini formalnog obrazovanja, potrebe jačeg senzibiliteta spram svake osobe koju odlikuje različitost od drugoga, te promjena stavova svih u okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Vican, Dijana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru