Pregled bibliografske jedinice broj: 682299
Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika
Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika // Život i škola, 59 (2013), 30; 17-37 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 682299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika
(Pupils' perceptions of the inclusive culture in Croatian elementary schools)
Autori
Vican, Dijana
Izvornik
Život i škola (0044-4855) 59
(2013), 30;
17-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inkluzija ; ekskluzija ; obrazovna inkluzija ; inkluzivna kultura škole ; učenička percepcija inkluzivnosti
(inclusion ; exclusion ; educational inclusion ; inclusive school culture ; pupils' perception of inclusiveness)
Sažetak
Obrazovna inkluzija podrazumijeva najhumaniji odnos prema osobi s različitošću u razredu, školi i životnoj zajednici, te osposobljenost i obrazovanost svih za prihvaćanje svake osobe jednako, bez obzira na različitost. Razvoj inkluzivne kulture škole ovisi o učiteljima i nastavnicima, učenicima, stručnim suradnicima i ravnatelju. U ovom radu istražuje se učenička percepcija inkluzivne kulture u školi jer su učenici ti koji donose različitost u školu. Učeničkom procjenom tvrdnji u korištenom upitniku "Moja osnovna škola" koji ispituje elemente inkluzivne kulture škole na nacionalnom uzorku od 1952 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole, dobiveni su rezultati istraživanja koji pokazuju da mlađi učenici percipiraju inkluzivnost u školi razvijenijom od starijih učenika, da učenici s najnižim školskim uspjehom percipiraju inkluzivnost u školi pozitivnije od učenika koji su na kraju školske godine postigli viši uspjeh, te da učenici iz sjeverne Hrvatske, Slavonije, Like i Banovine pozitivnije percipiraju inkluzivnost u svojim školama od učenika koji pohađaju školu u gradu Zagrebu. Prema ovom istraživanju vjerojatno su ometajući čimbenici u stvaranju inkluzivne kulture škole u predmetno-sadržajnoj usmjerenosti u školi, niskoj razini međupredmetne povezanosti, nedostatku vremena za odgojni rad zbog opterećenja nastavnim planom i programom te u pritisku zbog vanjskog vrednovanja i općenito učestalih testiranja učenika u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Vican, Dijana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Dijana Vican
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO Publishing
- Editoral Department
- Education Research Complete
- Emerald Management Reviews database
- HRČAK
- MLA International Bibliography
- Ulrich Serials Analysis System