Pregled bibliografske jedinice broj: 681552
RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA
RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 681552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA
(Gender differences in general knowledge)
Autori
Kovač, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
06.11
Godina
2013
Stranica
35
Mentor
Zarevski, Predrag
Ključne riječi
opća informiranost; učenici srednjih škola; spolne razlike
(general information; high-school students; gender differences)
Sažetak
Temeljni cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike u općoj informiranosti u funkciji spola. U istraživanju je sudjelovalo 817 ispitanika trećeg i četvrtog razreda srednjih škola na prostoru Republike Hrvatske. Srednje škole su se podijelile na gimnazijsko i strukovno usmjerenje, a mjesta na veći grad (Zagreb) i manje gradove (Pula, Poreč, Pakrac, Bjelovar). Uzorak je sačinjavalo 362 muških, i 455 ženskih sudionika. Korištena je nova verzija testa opće informiranosti TOI koji je sastavljen od 110 čestica iz različitih područja informiranosti. Cronbachov koeficijent ukazuje na vrlo visoku pouzdanost testa (α= 0, 88), za muške sudionike on iznosi α= 0.89, a za ženske je α= 0.85. Sukladno dosadašnjim istraživanjima, rezultati ovog istraživanja pokazali su bolji uspjeh muških sudionika u ukupnom rezultatu na testu TOI u odnosu na ženske sudionike. Također, dobivena je i statistički značajna razlika uspjeha u većem broju kategorija u korist muškaraca. Učenici srednjih škola u gradu Zagrebu su postigli bolje rezultate na testu od učenika srednjih škola iz ostalih gradova ; dok su učenici gimnazijskog usmjerenja bili uspješniji u postignuću na testu od učenika strukovnih škola. Rezultati ovog istraživanja, primjenom hijerarhijske regresijske analize, pokazali su da je najjača determinanta opće informiranosti tip škole, zatim mjesto školovanja, a najslabiji prediktor je spol. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 30.6% varijance kriterija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Predrag Zarevski
(mentor)