Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 681552

RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA


Kovač, Marijana
RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 681552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA
(Gender differences in general knowledge)

Autori
Kovač, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
06.11

Godina
2013

Stranica
35

Mentor
Zarevski, Predrag

Ključne riječi
opća informiranost; učenici srednjih škola; spolne razlike
(general information; high-school students; gender differences)

Sažetak
Temeljni cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike u općoj informiranosti u funkciji spola. U istraživanju je sudjelovalo 817 ispitanika trećeg i četvrtog razreda srednjih škola na prostoru Republike Hrvatske. Srednje škole su se podijelile na gimnazijsko i strukovno usmjerenje, a mjesta na veći grad (Zagreb) i manje gradove (Pula, Poreč, Pakrac, Bjelovar). Uzorak je sačinjavalo 362 muških, i 455 ženskih sudionika. Korištena je nova verzija testa opće informiranosti TOI koji je sastavljen od 110 čestica iz različitih područja informiranosti. Cronbachov koeficijent ukazuje na vrlo visoku pouzdanost testa (α= 0, 88), za muške sudionike on iznosi α= 0.89, a za ženske je α= 0.85. Sukladno dosadašnjim istraživanjima, rezultati ovog istraživanja pokazali su bolji uspjeh muških sudionika u ukupnom rezultatu na testu TOI u odnosu na ženske sudionike. Također, dobivena je i statistički značajna razlika uspjeha u većem broju kategorija u korist muškaraca. Učenici srednjih škola u gradu Zagrebu su postigli bolje rezultate na testu od učenika srednjih škola iz ostalih gradova ; dok su učenici gimnazijskog usmjerenja bili uspješniji u postignuću na testu od učenika strukovnih škola. Rezultati ovog istraživanja, primjenom hijerarhijske regresijske analize, pokazali su da je najjača determinanta opće informiranosti tip škole, zatim mjesto školovanja, a najslabiji prediktor je spol. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 30.6% varijance kriterija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Predrag Zarevski (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kovač, Marijana
RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Kovač, M. (2013) 'RAZLIKE U OPĆOJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kova\v{c}, Marijana}, year = {2013}, pages = {35}, keywords = {op\'{c}a informiranost, u\v{c}enici srednjih \v{s}kola, spolne razlike}, title = {RAZLIKE U OP\'{C}OJ INFORMIRANOSTI U FUNKCIJI SPOLA}, keyword = {op\'{c}a informiranost, u\v{c}enici srednjih \v{s}kola, spolne razlike}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kova\v{c}, Marijana}, year = {2013}, pages = {35}, keywords = {general information, high-school students, gender differences}, title = {Gender differences in general knowledge}, keyword = {general information, high-school students, gender differences}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font