Pregled bibliografske jedinice broj: 681455
Emocionalna inteligencija, empatija i profesionalni interesi kod studenata psihologije
Emocionalna inteligencija, empatija i profesionalni interesi kod studenata psihologije, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 681455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija, empatija i profesionalni interesi kod studenata psihologije
(Emotional intelligence, empathy and professional interests among psychology students)
Autori
Dugi, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2013
Stranica
34
Mentor
Butković, Ana
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; empatija; profesionalni interesi; UEK-45; PROLI_Empatija
(emotional intelligence; empathy; professional interests; UEK-45; PROLI_Empatija)
Sažetak
Posljednjih dvadesetak godina došlo je do povećanog interesa za konstrukte emocionalne inteligencije i empatije. Kako su sve više istraživani u raznim kontekstima, i mi smo se odlučili istražiti postoji li razlika u ova dva konstrukta među studentima psihologije s obzirom na dob i spol te kakve profesionalne interese u psihologiji imaju. U svrhu otkrivanja koji su profesionalni interesi u psihologiji „hladni“, a koji „topli“, provedeno je predistraživanje na apsolventima psihologije (N=34). U glavnom istraživanju sudjelovalo je 325 sudionika preddiplomskih studija psihologije Sveučilišta u Zagrebu. Instrument korišten u istraživanju sastojao se od kratkog demografskog upitnika koji je uključivao pitanje o njihovim profesionalnim interesima te upitnika emocionalne inteligencije UEK-45 i upitnika empatije PROLI_Empatija. Studentice psihologije su imale više rezultatena svim skalama empatije, no u emocionalnoj inteligenciji nije bilo spolne razlike. Dobne razlike nisu pronađene ni za jednu od skala. Razlika s obzirom na profesionalne interese u emocionalnoj inteligenciji i njezinim subskalama nije bilo, a isti rezultat dobiven je i za subskalu kognitivne empatije. Međutim, razlike su se pokazale značajnima na subskali emocionalne empatije. Takvi rezultati nam ukazuju na to da sposobnost prepoznavanja, imenovanja i izražavanja emocija, koja je u domeni emocionalne inteligencije i u određenoj mjeri kognitivne empatije, posjeduju svi psiholozi u istoj mjeri, dok upravo oni psiholozi koji imaju snažnu potrebu za emocionalnim empatiziranjem odabiru „tople“ grane psihologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ana Butković
(mentor)