Pregled bibliografske jedinice broj: 680546
Šagi-Bunićeve intuicije o sjedinjenju Boga i (svakoga) čovjeka kroz prizmu usporedbe Kalcedonskog koncila i Drugoga vatikanskog koncila
Šagi-Bunićeve intuicije o sjedinjenju Boga i (svakoga) čovjeka kroz prizmu usporedbe Kalcedonskog koncila i Drugoga vatikanskog koncila // Bogoslovska smotra, 83 (2013), 4; 787-813 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 680546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Šagi-Bunićeve intuicije o sjedinjenju Boga i (svakoga) čovjeka kroz prizmu usporedbe Kalcedonskog koncila i Drugoga vatikanskog koncila
(Šagi-Bunić’s Intuitions on the Union between God and (Every) Human Being in the Perspective of a Comparison between the Council of Chalcedon and the Second Vatican Council)
Autori
Filić, Andrea
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 83
(2013), 4;
787-813
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sjedinjenje Boga i čovjeka; Šagi-Bunić; Kalcedonski koncil; Drugi vatikanski koncil; Gaudium et spes 22
(Šagi-Bunić’s Intuitions on the Union between God and (Every) Human Being in the Perspective of a Comparison between the Council of Chalcedon and the Second Vatican Council)
Sažetak
U članku se, na tragu Šagi-Bunićevih intuicija, istražuju dodirne točke Kalcedonskog koncila i Drugoga vatikanskog koncila pod vidom pitanja o sjedinjenju Boga i čovjeka. Iz perspektive njegovih stavova o onim mjestima gdje je kalcedonska definicija ostala „otvorena“ za daljnja i šira tumačenja, istražuje se njezin utjecaj na br. 22 Pastoralne konstitucije o Crkvi u suvremenom svijetu Gaudium et spes. Pritom se, paralelno, ukazuje na činjenicu da je Šagi-Bunić anticipirao taj tekst u kojemu se iz inkarnacije Sina Božjega izvode zaključci o njegovu sjedinjenju sa svakim čovjekom. Potom se prikazuju Šagi-Bunićeva poslijekoncilska tumačenja GS 22. Iz ovako postavljene problematike dolazi se do zaključka da je pitanje sjedinjenja Boga i čovjeka ne samo locus communis kalcedonske (sjedinjenje Boga i čovjeka kao uzimanje jedne ljudske naravi) i drugovatikanske (sjedinjenje Boga i čovjeka kao uzdizanje svake ljudske naravi) preokupacije, nego da se ista međuovisnost razotkriva i u Šagi- Bunićevu opusu, i to od njegovih vrhunskih znanstvenih rezultata o kalcedonskoj kristologiji pa sve do njegove univerzalističke kristološke antropologije prepoznatljive po specifičnom tumačenju Mt 25, 40, prema kojemu je Sin Božji sjedinjen baš sa svakim čovjekom i odakle slijedi imperativ kršćanima da u svakome čovjeku vide i ljube Isusa Krista.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
203-2032635-2633 - Hrvati i Europa duha od 15. do 18. stoljeća (Šanjek, Franjo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Profili:
Andrea Filić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Religious and Theological Abstracts
- Elenchus of Biblical Bibliography, Ephemerides Theologicae Lovanienses