Pregled bibliografske jedinice broj: 679503
(Ne)obrazovni i (ne)odgojni ishodi obrazovanja
(Ne)obrazovni i (ne)odgojni ishodi obrazovanja // Pedagogija, obrazovanje i nastava (svezak 1.) / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 419-429 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 679503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)obrazovni i (ne)odgojni ishodi obrazovanja
((Non)educational outcomes of education)
Autori
Kušić, Siniša ; Vrcelj, Sofija ; Klapan, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija, obrazovanje i nastava (svezak 1.)
/ Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014, 419-429
ISBN
978-9958-16-023-3
Skup
2. međunarodna znanstvena konferencija - Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
neoliberalizam ; neokonzervativizam ; komodifikacija ; komercijalizacija ; rangiranje ; standardizacija ; obrazovanje
(neoliberalism ; neoconservatism ; commodification ; commercialization ; ranking ; standardization ; education)
Sažetak
U radu se analiziraju suvremene koncepcije znanja i obrazovanja temeljene na neoliberalističkoj i neokonzervativističkoj paradigmi. Neoliberalistička i neokonzervativistička koncepcija znanje pretvaraju u robu, a učinkovitost škola isključivo se ogleda u ranglistama i nesmislenim zahtjevima koji su usmjereni na stvaranje „elitnih“ obrazovnih institucija i centara izvrsnosti. Obrazovni standardi, PISA projekt i drugi slični projekti bez kontekstualizacije potiču „poučavanje i učenje za test“ pri čemu se ishodi učenja uzimaju kao jedini ozbiljni indikator obrazovanosti učenika i stanja odgojno-obrazovnog sustava u cjelini. Utjecaj takvih projekata i koncepata obrazovanja očituje se u zanemarivanju onih dimenzija znanja koje nisu u fokusu mjerenja i koja se ne mogu pretvoriti u robu, a to su odgojne vrijednosti poput nenasilja, tolerantnosti prema različitosti(ma), solidarnosti i niz drugih humanih pojavnosti potrebnih u suvremenom svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1292 - Obrazovanje žena u svijetu promjena (Vrcelj, Sofija, MZOS ) ( CroRIS)
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka