Pregled bibliografske jedinice broj: 679216
Spremnost mladih osoba na promjenu tijekom posebne obveze uključivanja u individualni ili grupni psihosocijalni tretman u savjetovalištu za mlade
Spremnost mladih osoba na promjenu tijekom posebne obveze uključivanja u individualni ili grupni psihosocijalni tretman u savjetovalištu za mlade, 2013., doktorska disertacija, Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 679216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost mladih osoba na promjenu tijekom posebne obveze uključivanja u individualni ili grupni psihosocijalni tretman u savjetovalištu za mlade
(Readiness of juveniles for a change during the obligatory inclusion into individual or group psychosocial treatment within the youth counseling service)
Autori
Ratkajec Gašević, Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
08.11
Godina
2013
Stranica
292
Mentor
Žižak, Antonija
Ključne riječi
spremnost na promjenu; tretman mladih s problemima u ponašanju
(readiness to change; treatment of youth with behavior problems)
Sažetak
Istraživanje je imalo namjeru steći uvid u obilježja, vrstu, stupanj motivacije za promjenom kod mladih kojima je izrečena posebna obveza uključivanja u individualni ili grupni psihosocijalni tretman u savjetovalištu za mlade operacionalizirane kroz spremnost na promjenu i spremnost za tretman. Kako bi se odgovorilo na postavljene ciljeve i istraživačka pitanja, provedeno istraživanje sastojalo se od dvaju dijelova – kvantitativnog i kvalitativnog. U prvoj fazi istraživanja prikupljeni su kvantitativni podatci od 160 maloljetnika/mlađa punoljetnika metodom samoprocjene. Paralelno s postupnim formiranjem uzorka ispitanika koji su sudjelovali u početnoj procjeni spremnosti na promjenu i spremnosti za tretman, pristupilo se odabiru ispitanika za provedbu kvalitativnog dijela istraživanja. U tome je sudjelovalo 20 mladih. Korištena je metoda razgovora, tehnika polustrukturiranog intervjua. Podatci su obrađeni putem tematske analize okvira.Rezultati upućuju kako je najvažniji prediktor u objašnjenju spremnosti na promjenu procjena prikladnosti i pravovremenosti savjetovanja i emocionalni doživljaj tretmana. Svi rezultati upućuju kako je s odabranim setom instrumenata moguće razlikovati osobe u stadiju predkontemplacije od ostalih, dok razlike između stadija kontemplacije i akcije nije moguće utvrditi ovim setom informacija. Neki slični obrasci u kvalitativnoj analizi između tih dvaju stadija upućuju kako postoje sličnosti zbog kojih je nemoguće utvrditi razlike, no opet, određeni obrasci omogućuje razlikovanje stadija kontemplacije i akcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Žižak, Antonija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb