Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 679037

Vršnjačko nasilje i emocionalna kompetentnost karlovačkih srednjoškolaca


Livada, Sandra
Vršnjačko nasilje i emocionalna kompetentnost karlovačkih srednjoškolaca, 2010., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 679037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vršnjačko nasilje i emocionalna kompetentnost karlovačkih srednjoškolaca
(Bullying and emotional competence of high school students in Karlovac)

Autori
Livada, Sandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.12

Godina
2010

Stranica
60

Mentor
Lebedina Manzoni, Marija

Ključne riječi
vršnjačko nasilje; viktimizacija; škola; emocije; emocionalna kompetentnost
(peer violence; victimization; school; emotions; emotional competence)

Sažetak
Ciljevi ovog diplomskog rada su ispitati učestalost i oblike vršnjačkog nasilja i viktimizacije među karlovačkim srednjoškolcima te razlike u nasilničkom ponašanju i izloženosti nasilju s obzirom na spol i školski uspjeh. Uz to, cilj je i utvrditi prirodu povezanosti između vršnjačkog nasilja i emocionalne kompetentnosti ispitanika. Uzorak ispitanika činilo je 112 muških ispitanika i 99 ispitanica triju karlovačkih srednjih škola. Za potrebe ovog istraživanja konstruiran je anketni upitnik koji se sastoji od modificiranog Upitnika školskog nasilja UŠN-2003 (Buljan Flander, Karlović i Štimac, 2003) i Upitnika emocionalne kompetentnosti UEK-45 (Takšić, 2002). Za obradu prikupljenih podataka korištena je deskriptivna analiza, T-testovi za nezavisne uzorke, analiza varijance te kanoničko – korelacijska analiza. Rezultati ovog istraživanja pokazuju kako se karlovački srednjoškolci rijetko ponašaju nasilno te rijetko imaju iskustvo viktimizacije od strane vršnjaka. S obzirom na oblike manifestiranog i doživljenog nasilja, najčešće se radilo o različitim oblicima psihičkog nasilja (vrijeđanje, govorenje ružnih riječi, govorenje ružno o drugima i slično). Rezultati pokazuju da su muški ispitanici i ispitanici slabijeg školskog uspjeha češće počinitelji i žrtve vršnjačkog nasilja (osim kad se radi o psihičkom nasilju kada su češće viktimizirane djevojke). Osim toga, utvrđena je i povezanost između nasilničkog ponašanja i emocionalne kompetentnosti kod karlovačkih srednjoškolaca na način da je manje nasilničkog ponašanja povezano s većom emocionalnom kompetentnošću. Vrijednost ovih spoznaja leži u njihovoj iskoristivosti u planiranju i strukturiranju preventivnih aktivnosti kao i programiranju socijalnopedagoških intervencija. Budući da su naši socijalni odnosi određeni reguliranjem emocija, a naš emocionalni odgovor svoje korijene ima u socijalnom kontekstu, djelovanjem u smjeru razvoja vještina, jačanja socijalne kompetencije, kontrole emocija i jačanja emocionalne kompetencije moguće prevenirati ili smanjiti nasilničko ponašanje kao i doživljavanje nasilja od strane vršnjaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-3325 - UTJECAJ VRŠNJAČKOG PRITISKA U DOBA ADOLESCENCIJE (Lebedina-Manzoni, Marija, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Lebedina-Manzoni (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Livada, Sandra
Vršnjačko nasilje i emocionalna kompetentnost karlovačkih srednjoškolaca, 2010., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Livada, S. (2010) 'Vršnjačko nasilje i emocionalna kompetentnost karlovačkih srednjoškolaca', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Livada, Sandra}, year = {2010}, pages = {60}, keywords = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, viktimizacija, \v{s}kola, emocije, emocionalna kompetentnost}, title = {Vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje i emocionalna kompetentnost karlova\v{c}kih srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, viktimizacija, \v{s}kola, emocije, emocionalna kompetentnost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Livada, Sandra}, year = {2010}, pages = {60}, keywords = {peer violence, victimization, school, emotions, emotional competence}, title = {Bullying and emotional competence of high school students in Karlovac}, keyword = {peer violence, victimization, school, emotions, emotional competence}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font