Pregled bibliografske jedinice broj: 677435
Analiza učeničkih mentalnih modela u elektromagnetizmu
Analiza učeničkih mentalnih modela u elektromagnetizmu // Nastava fizike i interdisciplinarnost : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2013. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 677435 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza učeničkih mentalnih modela u elektromagnetizmu
(Analysis of students' mental models in electromagnetism)
Autori
Jeličić, Katarina ; Planinšič, Gorazd ; Planinić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastava fizike i interdisciplinarnost : zbornik radova
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2013
Skup
11. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 26.03.2013. - 28.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
mentalni model; elektromagnetizam; nastava fizike
(mental model; electromagnetism; physics teaching)
Sažetak
Poznato je kako su mnogi fizikalni koncepti teško razumljivi učenicima, no koncept elektromagnetske indukcije smatra se jednim od najtežih za razumijevanje. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati učeničko konceptualno razumijevanje i njihove mentalne modele formirane nakon obrađene nastavne jedinice o elektromagnetizmu. Istraživanje je uključivalo sljedeće pojave i pokuse: Oerstedov pokus, prikaz magnetskog polja zavojnice, demonstriranje sile na vodič u magnetskom polju, demonstriranje elektromagnetske indukcije i Lenzovog pravila. Metodom intervjua ispitano je devet gimnazijskih učenika općeg i jezičnog usmjerenja. Svaki je intervju u prosjeku trajao 45 minuta. Nakon demonstracijskog pokusa učenici su bili zamoljeni da opišu što su vidjeli i objasne svoja zapažanja. Svaki je učenik "razmišljao naglas" kako bi njegov tok misli mogao biti zabilježen i analiziran. Učenici nisu bili ispravljani ako bi došli do krivih zaključaka. Nakon što bi izjavili da nemaju ništa za nadodati, ispitivač bi im pokazao dodatne pokuse pokušavajući ih dovesti u situaciju u kojoj propitkuju svoje zaključke i ideje. Tijekom prezentacije bit će predstavljena tri zanimljiva učenička mentalna modela elektromagnetske indukcije, kao i neke učeničke poteškoće koje su identificirane kroz ovih devet intervjua.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb