Pregled bibliografske jedinice broj: 67666
Kvaliteta doživljaja vlastitih sposobnosti kao zaštitni čimbenik u procesu odrastanja i sazrijevanja
Kvaliteta doživljaja vlastitih sposobnosti kao zaštitni čimbenik u procesu odrastanja i sazrijevanja // Rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži / Bašić, Josipa ; Janković, Josip (ur.).
Zagreb: Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju, 2000. str. 84-96
CROSBI ID: 67666 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta doživljaja vlastitih sposobnosti kao zaštitni čimbenik u procesu odrastanja i sazrijevanja
(Quality of self- perception as protective factor in a process of growing up)
Autori
Urbanc, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži
Urednik/ci
Bašić, Josipa ; Janković, Josip
Izdavač
Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju
Grad
Zagreb
Godina
2000
Raspon stranica
84-96
ISBN
953-6430-16-9
Ključne riječi
adolescenti s prognaničkim i izbjegličkim iskustvima, otpornost, kompetentnost, samoefikasnost, slika o sebi
(refugee anddisplaced adolescents, resilience, competence, self-eficacy, self-image)
Sažetak
Na populaciji učenika završnih razreda zagrebačkih srednjih škola provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja razlika u kvaliteti samopoimanja između učenika s prognaničkim i izbjegličkim iskustvima, te učenika redovne populacije srednjoškolaca. Pokazalo se da adolescenti s prognaničkim i izbjegličkim iskustvima imaju kvalitativno bolju sliku o sebi, te da se općenito doživljavaju kompetentnijima i djelotvornijima glede zadovoljenja osnovnih psiholoških potreba. Kako provedena analiza upućuje na najznačajnije razlike ovih dviju skupina upravo na području povjerenja u vlastite sposobnosti, prikazani rezultati bit će interpretirani u kontekstu konceptualizacije procesa razvoja djetetove samoefikasnosti, odnosno uvjerenja u osobnu djelotvornost. Pri tome će kompetentnost biti interpretirana u funkciji zaštitnog čimbenika tijekom procesa sazrijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo