Pregled bibliografske jedinice broj: 674612
Potpomognuta komunikacija u ranoj intervenciji
Potpomognuta komunikacija u ranoj intervenciji // 8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
Zagreb, Hrvatska, 2012. str. 138-138 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 674612 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potpomognuta komunikacija u ranoj intervenciji
(Alternative and augmentative communication in early intervention)
Autori
Ivšac Pavliša, Jasmina ; Ljubešić, Marta ; klasić, Janja ; Car, Željka ; Vuković, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
/ - , 2012, 138-138
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
potpomognuta komunikacija ; rana intervencija
(alternative and augmentative communication ; earyl intervention)
Sažetak
Iako se područje potpomognute komunikacije razvija od pedesetih godina prošlog stoljeća, u praktičnome radu se nerijetko susreću mitovi i zablude o njezinoj uporabi. Potencijal za uporabu potpomognute komu - nikacije kod mlađe djece još nije u potpunosti ostvaren te se potpomognuta komunikacija smatra jednom od “izranjajućih” metoda. Sve su brojniji dokaz da potpomognuta komunikacija potiče razvoj komunikacije i jezika te da promiče komunikaciju za obitelj u u cjelini. U Hrvatskoj pojedini stručnjaci koriste metode potpomognute komunikacije, ali gotovo da nema dokaza ili publikacija na tu temu kao niti sustavnog rada na razvoju tehnologije u području potpomognute komunikacije. Međutim, suradnja između stručnjaka iz područja edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti i logopedije zajedno s ICT stručnjacima u okviru projekta ICT sustavi za osobe sa složenim komunikacijskim potrebama koju podupire Fond za razvoj Sveučilišta u Zagrebu otvara nove mogućnosti. Aplikacija Komunikator je razvijena za Apple iPad. U Komunikatoru se koriste tri različite nekomercijalne galerije simbola u različitim veličinama. Pilot verzija aplikacije je primijenjena kod 15 djece s teškoćama u području socijalne komunikacije. Sva djeca su uključena u program stručne potpore u obitelji (raspon kronološke dobi 2-5 godina). Djeca su se nalazila u razdoblju predjezične predintencijske komunikacije. Komunikator je korišten s ciljem poticanja njihove funkcionalne komunikacije. Kontinuirana suradnja između ICT stručnjaka i logopeda je bila nužna kako bi se poboljšala inicijalna verzija aplikacije. U radu će se predstaviti razvoj aplikacije kao i prvi rezultati njezine uporabe. Rezultati su pokazali da se potpora za svako pojedino dijete mora organizirati individualno prema njegovim potrebama (npr. podesiti uporabu iPad-a u slučaju motoričkih teškoća) te da su pojedina djeca počela koristiti Komunikator kao sredstvo za traženje predmeta ili aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Jasmina Ivšac Pavliša
(autor)
Željka Car
(autor)
Marta Ljubešić
(autor)
Marin Vuković
(autor)