Pregled bibliografske jedinice broj: 674400
Utjecaj programa mini rukometa i nastave tjelesne i zdravstvene kulture na promjene motoričkih sposobnosti učenika mlađe školske dobi
Utjecaj programa mini rukometa i nastave tjelesne i zdravstvene kulture na promjene motoričkih sposobnosti učenika mlađe školske dobi // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15 (2013), 4; 111-146 doi:10.15516/cje.v15i0.937 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 674400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj programa mini rukometa i nastave
tjelesne i zdravstvene kulture na promjene
motoričkih sposobnosti učenika mlađe školske
dobi
(The Effects of Mini-Handball and Physical
Education Classes on Motor Abilities of
Children of Early School Age)
Autori
Vuleta, Dinko ; Milanović, Dragan ; Bojić Ćaćić, Lidija
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 15
(2013), 4;
111-146
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
bazične motoričke sposobnosti ; dječaci ; mini rukomet ; nastava TZK ; promjene ;
(basic motor abilities ; boys ; changes ; mini-handball ; PE classes)
Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku od 48 učenika eksperimentalne skupine (21 učenik) i kontrolne skupine (27 učenika) drugog razreda osnovne škole, kronološke dobi od 8 godina. Za procjenu bazičnih motoričkih sposobnosti korišteno je devet varijabli: maksimalna brzina trčanja na 10 (SPR10M) i 20 (SPR20M) metara, skok udalj s mjesta (MFESDM), podizanje trupa iz ležanja do sjeda (TRB30S), zakloni trupa (LEĐ30S), izdržaj u uporu prednjem (UPPRED), osmica sa sagibanjem (MAGOSS), kretanje u slalomu (MAGSLA), zvjezdasto kretanje bez lopte (ZVIBLO). Tijekom tromjesečnog rada eksperimentalna skupina imala je ukupno 36 sati programa mini rukometa a kontrolna skupina 36 sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Nije utvrđena razlika između dječaka eksperimentalne i kontrolne skupine u inicijalnom stanju (λ=0, 24 i p=0, 44) što pokazuje da dvije skupine ispitanika startaju sa sličnom razinom početnih rezultata. Na temelju dobivenih rezultata u eksperimentalnoj skupini može se zaključiti kako postoji statistički značajna razlika u aritmetičkim sredinama između inicijalnog i finalnog provjeravanja u varijablama bazičnih motoričkih sposobnosti dječaka i to : maksimalna brzina trčanja na 20 metara (SPR20M), podizanje trupa iz ležanja do sjeda (TRB30S), zaklon trupa (LED30S), upor prednji (UPPRED), osmica sa sagibanjem (MAGOSS). Na temelju dobivenih rezultata u kontrolnoj skupini može se zaključiti kako postoji statistički značajna razlika u aritmetičkim sredinama između inicijalnog i finalnog provjeravanja dječaka samo u varijabli upor prednji (UPPRED). Analiza razlika između dječaka kontrolne i eksperimentalne skupine u testovima za procjenu bazičnih motoričkih sposobnosti u finalnom stanju, dobivena diskriminacijskom analizom (λ=0, 74 i p=0, 01) definitivno pokazuje da je eksperimentalni programa mini rukometa proizveo puno značajnije učinke u pokazateljima bazičnih motoričkih sposobnosti od kontrolnog programa nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Dobivene razlike odnosno učinke pod utjecajem programiranog treninga mini rukometa treba uzeti s određenom rezervom jer je stupanj generalizacije ograničen zbog relativno malog uzorka ispitanika iz jedne rukometne populacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-034-0000000-2614 - Dijagnostički postupci za utvrđivanje stanja treniranosti u rukometu (Vuleta, Dinko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus