Pregled bibliografske jedinice broj: 673336
Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra
Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 673336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra
(Supporting Communicative Development in a Child with Autism Spectrum Disorder)
Autori
Veljača, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.03
Godina
2013
Stranica
52
Mentor
Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina
Ključne riječi
poremećaji iz autističnog spektra; rana intervencija; programi podrške; komunikacijski razvoj; strategije za poticanje komunikacijskog razvoja
(Autism Spectrum Disorders; early intervention; support programs; communication development; strategies for encouraging communication development)
Sažetak
Poremećaji iz autističnoga spektra su razvojni poremećaji koji se očituju u teškoćama socijalne interakcije i komunikacije te stereotipnim ponašanjem i suženim područjima interesa. Pojavljivanje simptoma ograničeno je na razdoblje prve tri godine života, a prvi znakovi su vidljivi već u dojenačkoj dobi. Nedostatak u socijalnim interakcijama i vrlo oskudan kontakt očima otežavaju razvoj združene pažnje i teorije uma koje omogućavaju uredan komunikacijski i jezično - govorni razvoj. Etiologija poremećaja je još uvijek nepoznata, a pretpostavlja se da je riječ o više različitih uzroka koji daju sličnu kliničku sliku s dominantnim simptomima. Stoga je dijete s poremećajima iz autističnog spektra ravnopravni kandidat za uključivanje u program rane intervencije koja predstavlja proces podrške djeci koja imaju teškoće u razvoju ili kod koje postoji čimbenik rizika za razvojno odstupanje te pravovremenog informiranja, savjetovanja, edukacije njihovih roditelja. Jedan takav slučaj provođenja rane intervencije u obitelji prikazan je u ovom radu. Dječak (KD: 3, 4) s poremećajima iz autističnog spektra dobiva mogućnost stručne podrške na stručnu podršku u svom domu, u trajanju od šest mjeseci, kontinuirano u obliku dolaska studentice u obitelj. Rana intervencija se usmjerava na stvaranje socijalno-komunikacijskih iskustava, u svrhu razvijanja komunikacijskih funkcija i sredstava kao baze za razvoj jezika i govora, te savjetovanje obitelji u pogledu primjerenih načina poticanja u svakodnevici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb