Pregled bibliografske jedinice broj: 673325
Potpomognuta komunikacija kod djeteta s Downovim sindromom
Potpomognuta komunikacija kod djeteta s Downovim sindromom, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 673325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potpomognuta komunikacija kod djeteta s Downovim sindromom
(Augmentative and Alternative Communication and the Child with Down Syndrome)
Autori
Čalić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.03
Godina
2013
Stranica
57
Mentor
Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina
Ključne riječi
: Downov sindrom; potpomognuta komunikacija; multimodalnost; uloga logopeda u potpomognutoj komunikaciji
(Down syndrome; Alternative and augmentative communication; multimodality; the role of speech language pathologist in augmentative and alternative communication.)
Sažetak
Djeca i odrasli s Downovim sindrom se smatraju osobama sa složenim komunikacijskim potrebama. U logopedskoj praksi u nas se još uvijek nerijetko fokus rada stavlja na poticanje govora zbog čega se propušta dragocjeno vrijeme u kojem bi potpomognuta komunikacija mogla dijete učiniti komunikacijski aktivnijim. Cilj ovog rada je bio procijeniti komunikacijski i jezično - govorni napredak kod djeteta s Downovim sindromom nakon implementacije tehnika potpomognute komunikacije. Poticanje se odvijalo putem gesti i slikovnog materijala, u trajanju od četiri mjeseca. Dijete je tijekom poticanja prolazilo kroz tri etape: proširenje sustava gesti, gestovno - jezična kombinacija i pojava dvočlanih iskaza. Nakon završetka intervencije, dijete je pokazalo vidljiv napredak u jezičnom razumijevanju, korištenju različitih vrsta gesti, proizvodnji gestovno-jezičnih kombinacija, te izoliranih riječi i iskaza od dvije riječi. Ovo istraživanje je pokazalo uspješnost korištenja oblika potpomognute komunikacije te naglašava važnost njihove daljnje upotrebe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb