Pregled bibliografske jedinice broj: 673257
Jesu li Mažuranić i Njegoš maturirali?
jesu li Mažuranić i Njegoš maturirali? // Ivan Mažuranić (1814-1890) i Crna Gora / Nikčević, Milorad (ur.).
Cetinje : Osijek: HCDP Croatica-Montenegrina ; Crnogorsko kulturno društvo Montenegro-Montenegrina, 2011. str. 231-251
CROSBI ID: 673257 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesu li Mažuranić i Njegoš maturirali?
(Are Mažuranić and Njegoš gratuated?)
Autori
Benjak, Mirjana ; Ljubešić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Ivan Mažuranić (1814-1890) i Crna Gora
Urednik/ci
Nikčević, Milorad
Izdavač
HCDP Croatica-Montenegrina ; Crnogorsko kulturno društvo Montenegro-Montenegrina
Grad
Cetinje : Osijek
Godina
2011
Raspon stranica
231-251
ISBN
978-953-7589-07-3
Ključne riječi
Mažuranić, Njegoš, interkulturalizam
(Mažuranić, Njegoš, interculturalism)
Sažetak
Rad donosi rezultate analize položaja Ivana Mažuranića i Petra Petrovića Njegoša u hrvatskim srednjoškolskim/gimnazijskim nastavnim programima. Istraživanjem su obuhvaćeni nastavni programi koji su danas u upotrebi kao i oni koji su bili na snazi prije promjena, do kojih je u hrvatskom obrazovnom sustavu došlo 90-ih godina prošloga stoljeća. Pri analizi se osobita pažnja posvetila onoj programskoj sastavnici koja je utemeljena na kriterijima izbora Mažuranićeva i Njegoševa djela za školsku interpretaciju. Rezultati istraživanja pokazali su da su (kvalitativan i kvantitativan) položaj i razine interpretacije (tematski krugovi, problemsko-idejna podloga, književni rodovi i vrste, stilističke karakteristike i dr.) njihova pjesničkoga djela (pre)često ovisili o kriterijima udaljenim od književnopovijesnog, književnoteorijskog, estetskog, recepcijskog i sličnih kriterija. Odnosno, pristup se školskoj interpretaciji Mažuranićeva i Njegoševa pjesništva i u prošlosti, ali i u sadašnjosti snažno oslanja o ideološke, odnosno političke kriterije. Na temelju rezultata istraživanja predložen je drukčiji pristup Mažuranićevu i Njegoševu djelu u hrvatskoj gimnazijskoj nastavi književnosti. Polazeći od tih rezultata kao i od primjene, prije svega, književnih kriterija u izboru književnih djela, ali i od problema aktualizacije univerzalnih pitanja klasičnih djela iz prošlosti, kakvo je Mažuranićevo i Njegoševo, te od književnih interesa mladih čitatelja/učenika, predloženi su metodički postupci koji bi učenike uspješnije uveli u umjetnički prostor djela najvećeg hrvatskog i crnogorskog romantičnog književnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli