Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 672573

Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije


Sablić, Marija; Hrvatić, Neven
Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije // Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura", Zbornik radova, Knjiga I / Živančević Sekeruš, Ivana (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013. str. 235-246 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 672573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije
(Intercultural sensitivity of students of pedagogy)

Autori
Sablić, Marija ; Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura", Zbornik radova, Knjiga I / Živančević Sekeruš, Ivana - Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013, 235-246

ISBN
978866065184-8

Skup
Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura"

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 01.12.2011

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interkulturalne kompetencije; interkulturalna osjetljivost; sociodemografske karakteristike ispitanika
(intercultural competence; intercultural sensitivity; socio-demographic characteristics of respondents)

Sažetak
Sukladno trendu globalizacije i internacionalizacije, raste i važnost posjedovanja kompetencije komuniciranja s ljudima različitoga kulturnoga podrijetla. Interkulturalna se osjetljivost uzima kao jedna od glavnih komponenti interkulturalne kompetencije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 1320 studenata prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog studija pedagogije na pet hrvatskih sveučilišta u regionalnim centrima Zagrebu, Osijeku, Zadru, Splitu i Rijeci, sveučilištima u Sarajevu i Mostaru (Federacija BiH), Novom Sadu i Nišu (Republika Srbija), Sveučilištu u Nitri (Slovačka Republika) i Sveučilištu u Pragu (Češka Republika). U ovom nas je istraživanju stoga zanimalo u kojoj mjeri sociodemografske karakteristike ispitanika utječu na stupanj izraženoga etnocentrizma i etnorelativizma, odnosno razinu njihove interkulturalne osjetljivosti.U istraživanju se pošlo od polazne hipoteze da postoji statistički značajna povezanost između iskazane razine interkulturalne osjetljivosti, odnosno stupnja etnocentrizma i etnorelativizma među studentima s obzirom na njihove sociodemografske karakteristike (spol, dob, razinu studija i zemlju studiranja). Rezultati t-testa pokazali su viši stupanj etnocentrizma kod studenata muškoga spola. Analiza rezultata s obzirom na dob studenata pokazuje kako se razina interkulturalne osjetljivosti smanjuje što su studenti starije dobi. Kada je u pitanju razina studija, analiza iskazanog stupnja etnorelativizma pokazuje kako najviši stupanj etnorelativne orijentacije pokazuju studenti koji studiraju na poslijediplomskoj razini , dok najniži stupanj etnorelativne orijentacije pokazuju studenti koji studiraju na prijediplomskoj razini studija. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak kako najviši stupanj etnocentrične orijentacije, a time i najnižu razinu interkulturalne osjetljivosti pokazuju slovački studenti, zatim slijede češki studenti, studenti koji studiraju u BiH i hrvatski studenti, dok najniži stupanj etnocentrične orijentacije pokazuju studenti koji studiraju u Srbiji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)

Avatar Url Marija Sablić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Sablić, Marija; Hrvatić, Neven
Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije // Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura", Zbornik radova, Knjiga I / Živančević Sekeruš, Ivana (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013. str. 235-246 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Sablić, M. & Hrvatić, N. (2013) Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije. U: Živančević Sekeruš, I. (ur.)Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura", Zbornik radova, Knjiga I.
@article{article, author = {Sabli\'{c}, Marija and Hrvati\'{c}, Neven}, editor = {\v{Z}ivan\v{c}evi\'{c} Sekeru\v{s}, I.}, year = {2013}, pages = {235-246}, keywords = {interkulturalne kompetencije, interkulturalna osjetljivost, sociodemografske karakteristike ispitanika}, isbn = {978866065184-8}, title = {Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije}, keyword = {interkulturalne kompetencije, interkulturalna osjetljivost, sociodemografske karakteristike ispitanika}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }
@article{article, author = {Sabli\'{c}, Marija and Hrvati\'{c}, Neven}, editor = {\v{Z}ivan\v{c}evi\'{c} Sekeru\v{s}, I.}, year = {2013}, pages = {235-246}, keywords = {intercultural competence, intercultural sensitivity, socio-demographic characteristics of respondents}, isbn = {978866065184-8}, title = {Intercultural sensitivity of students of pedagogy}, keyword = {intercultural competence, intercultural sensitivity, socio-demographic characteristics of respondents}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font