Pregled bibliografske jedinice broj: 671165
Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli
Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 1-16 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 671165 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli
(Real and Virtual Adolescent Friendships: The Role of Social Support, Certain Individual Characteristics and School Variables)
Autori
Bilić, Vesna
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49
(2013), 2;
1-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
socijalna podrška ; pripadnost školi ; virtualni prijatelji ; usamljenost
(social support ; school affiliation ; online friends ; loneliness)
Sažetak
U ovom radu analizira se odnos između realnih i virtualnih adolescentskih prijateljstva i nekih njihovih individualnih osobina (sramežljivost, usamljenost, samopoštovanje) i percipirane kvalitete odnosa s roditeljima, prijateljima i nastavnicima, te osjećaja pripadnosti školi i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovao 481 (48, 9% M i 51.1% Ž) učenik sedmog i osmog razreda (prosječna dob 13, 84 ; SD=0, 68). Korelacijskom analizom je utvrđena pozitivna povezanost između socijalne podrške obitelji, prijatelja i nastavnika, osjećaja pripadnosti školi, boljeg školskog uspjeha i odnosa sa stvarnim prijateljima. No, što su učenici usamljeniji i što im je samopoštovanje niže, podrška obitelji slabija, a školski uspjeh lošiji oni imaju intenzivnije interakcija s virtualnim prijateljima. Višestruke regresijske analize pokazuju da pozitivne interakcije sa stvarnim prijateljima imaju djevojke te učenici koji osjećaju veću pripadnost školi, a negativne interakcije imaju učenici nižeg samopoštovanja i oni koji osjećaju manju pripadnost školi. S virtualnim prijateljima pozitivne interakcije imaju učenici koji imaju podršku od stvarnih prijatelja, a o većem intenzitetu negativnih interakcija izvještavaju dječaci, te učenici koji su usamljeni i imaju niže samopoštovanje. Dobiveni rezultati doprinose proširivanju spoznaja o stvarnim i virtualnim adolescentskim prijateljstvima, a mogu biti korisni za praktično postupanje roditeljima i učiteljima te služiti kao poticaj za nova istraživanja ovog fenomena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIC: Educational Resources Information
- SCOPUS
- PsycInfo
- GESIS SocioGuide