Pregled bibliografske jedinice broj: 670993
Usporedba obrazovne sredine u državnim i Montessori školama
Usporedba obrazovne sredine u državnim i Montessori školama, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 670993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba obrazovne sredine u državnim i Montessori školama
(Comparation of educational environment in public state schools and Montessori schools)
Autori
Klečak, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2013
Stranica
67
Mentor
Matijević, Milan
Neposredni voditelj
Rajić, Višnja
Ključne riječi
obrazovna sredina; Montessori pedagogija; osnovna škola; pripremljena okolina
(educational environment; Montessory pedagogy; primary school; prepared environment)
Sažetak
Cilj ovog rada je usporediti obrazovnu sredinu u državnim školama s obrazovnom sredinom u Montessori školama – pripremljenom sredinom. U prvom dijelu rada se donose teorijska polazišta za definiranje pojma obrazovne sredine i mjerila koja propisuju Državni pedagoški standardi. U drugom dijelu rada predstavljaju se teorijska polazišta Montessori pedagogije. U trećem dijelu rada opisane su obrazovne sredine u pet škola na području Zagreba i prve Montessori škole u Hrvatskoj Osnovne Montessori škole barunice Dédée Vranyczany te uspoređeni izdvojeni elementi kao pokazatelji kvalitete obrazovne sredine. Državne škole uključene u istraživanje su: Osnovna škola Augusta Šenoe, Osnovna škola Ljubljanica, Osnovna škola kralja Tomislava, Osnovna škola Matije Gupca i Osnovna škola Davorina Trstenjaka. Istraživanje je pokazalo da iako i državne škole i Montessori škola zadovoljavaju većinu mjerila za prostore i opremu koje propisuju Državni pedagoški standardi, jedino Montessori pripremljena okolina omogućuje svestraniji i raznovrsniji način rada nastavnika i učenika te osigurava učenicima uvjete za sva područja aktivnosti – senzorne, praktične, izražajne i misaone aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb