Pregled bibliografske jedinice broj: 670936
Jednakost mogućnosti pristupa visokoškolskom obrazovanju u republici hrvatskoj
Jednakost mogućnosti pristupa visokoškolskom obrazovanju u republici hrvatskoj, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 670936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jednakost mogućnosti pristupa visokoškolskom obrazovanju u republici hrvatskoj
(Equality of access to higher education in the Republic of Croatia)
Autori
Večerić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2013
Stranica
52
Mentor
Domović, Vlatka
Neposredni voditelj
Rajić, Višnja
Ključne riječi
visoko obrazovanje; pristup; ljudska prava; mladi bez odgovarajuće roditeljske skrbi
(higher educatio; n access; human rights; youth without parental care)
Sažetak
Ovaj je rad podijeljen na teorijski i istraživački dio. U teorijskom dijelu rada pojašnjen je sustav obrazovanja Hrvatske s naglaskom na visoko obrazovanje, pojam ljudskih prava s posebnim naglaskom prava na visoko obrazovanje u Hrvatskoj. Objašnjena su i prava osjetljivih skupina među kojima se detaljnije govori o djeci i mladima bez odgovarajuće roditeljske skrbi. Stavljen je naglasak na jednakost mogućnosti pristupa visokom obrazovanju pri čemu se uspoređuju mogućnosti za visoko obrazovanje djece i mladih bez odgovarajuće roditeljske skrbi s mogućnostima mladih za koje skrbe roditelji. U drugom dijelu rada izneseni su rezultati istraživanja o stavovima djece i mladih bez odgovarajuće roditeljske skrbi o daljnjem školovanju nakon završetka srednje škole te o procjeni vlastitih mogućnosti za daljnjim obrazovanjem. Ispitivali su se i stavovi o financijskoj sigurnosti, riješenom stambenom pitanju nakon završene srednje škole, skrbi države za osiguravanjem mogućnosti za daljnjim školovanjem. Za svaku pojedinu tvrdnju iz upitnika objašnjeni su statistički obrađeni podatci. Važniji rezultati prikazani su uz pomoć grafikona. Na kraju istraživanja uspoređeni su stavovi mladih bez odgovarajuće roditeljske skrbi (štićenika domova) i mladih za koje skrbe roditelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb