Pregled bibliografske jedinice broj: 670924
Pravedna trgovina i pravo na rad kao elementi odgoja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u primarnom obrazovanju
Pravedna trgovina i pravo na rad kao elementi odgoja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u primarnom obrazovanju, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 670924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravedna trgovina i pravo na rad kao elementi odgoja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u primarnom obrazovanju
(Fair trade and the right to work as elements of human rights education and education for democratic citizenship in primary education)
Autori
Katušić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2013
Stranica
60
Mentor
Domović, Vlatka
Neposredni voditelj
Rajić, Višnja
Ključne riječi
ljudska prava; dječja prava; pravo na rad; pravedna trgovina (fair trade)
(human rights; children's rights; the right to work; fair trade)
Sažetak
Ovaj rad podijeljen je na teorijski i istraživački dio. Teorijski dio započinje definiranjem pojma ljudska prava, te navođenjem osnovne podjele ljudskih prava. Kao izrazito važna, navedena su prava djece, dodatno definirana i uređena zakonskim dokumentima. Pritom se misli na pravo na obrazovanje (u sklopu kojeg se posebno obrađuje odgoj i obrazovanje za ljudska prava i građanski odgoj u osnovnoj školi), te na zaštitna prava djece. Također, poseban naglasak stavljen je na pravo čovjeka na rad. Pojašnjena je osnovna terminologija i objašnjena su osnovna načela o radu. Kao rezultat navedenih pojmova, objašnjen je pojam pravedne trgovine, tj. fair trade, kao direktna posljedica poštivanja temeljnih ljudskih prava, kao što su pravo na rad, tj. pravo čovjeka da dobije naknadu za svoj rad. U drugom dijelu rada izneseni su rezultati istraživanja provedenog među učenicima osnovnoškolskog uzrasta. Cilj istraživanja bio je utvrditi razinu informiranosti učenika o prethodno spomenutim pojmovima. Za potrebe ovog istraživanja provedeno je anketno ispitivanje, te radionica na temu ljudskih prava i prava na rad. Odgovori na pitanja otvorenog tipa dodatno su pojašnjeni deskriptivnom analizom. Važniji rezultati prikazani su uz pomoć grafikona.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb