Pregled bibliografske jedinice broj: 670683
Dekonstrukcija biblijskoga kanona i moderna intertekstualnost u pjesničkoj zbirci "Psovka" Janka Polića Kamova
Dekonstrukcija biblijskoga kanona i moderna intertekstualnost u pjesničkoj zbirci "Psovka" Janka Polića Kamova // Sanjari i znanstvenici, Zbornik u čast 70-godišnjice rođenja Branke Brlenić-Vujić / Marica Liović (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 91-100
CROSBI ID: 670683 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dekonstrukcija biblijskoga kanona i moderna intertekstualnost u pjesničkoj zbirci "Psovka" Janka Polića Kamova
(Biblical canon deconstruction and modern intertextuality in the poetic collection Psovka by Janko Polić Kamov)
Autori
Bilić, Anica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Sanjari i znanstvenici, Zbornik u čast 70-godišnjice rođenja Branke Brlenić-Vujić
Urednik/ci
Marica Liović
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2012
Raspon stranica
91-100
ISBN
978-953-314-051-3
Ključne riječi
Janko Polić Kamov, Psovka, avangarda, intertekstualnost, citatnost
(Janko Polić Kamov, Psovka, avant-garde, intertextuality, quotability)
Sažetak
U radu se analizira ovisnost pjesničkih tekstova iz zbirke Psovka Janka Polića Kamova o kanonskom biblijskom tekstu, što se očituje u zastupljenosti biblijske motivike i likova (Job, Mojsije, Krist i dr.), a primjenom postavki teorije intertekstualnosti potvrđuje moderna intertekstualnost. Postavljajući biblijske činjenice i likove u novi kontekst, reinterpretirajući ih i transformirajući, Janko Polić Kamov donosi drukčije, novo, dotad nepoznato viđenje kršćanske tradicije te ostvaruje iluminativni tip citatnosti. Kamovljev drukčiji stav i viđenje biblijskih tema, motiva i likova poklapa se s rušilačkim modelom velike citatne polemike, koju je avangardna umjetnost vodila u prva dva desetljeća XX. stoljeća. Radikalno osporavanje svih tradicijom posvećenih institucija proteže se i na književnu tradiciju te očituje u odbacivanju artizma i estetičkih konvencija. Poetika Janka Polića Kamova s naglašenim anitesteticizmom dezintegrirala je dotadašnju poetsku praksu. Disharmonija, disonanca, ružnoća, prokletstvo, protest, prevrat, negacija, nesklad i kaos Kamovljevi su osporavateljski odgovori na artizam te kult ljepote i sklada hrvatske moderne. Oprečno artizmu i esteticizmu, Kamovljeva estetika ružnoće šokirala je disharmonijom, groteskom, deformacijom i rušilačkim nagonom tada recepcijski nespremne i kreativne, i profesionalne, i obične čitatelje. U članku se propituju Kamovljevi stavovi prema tri važna poetička pitanja: stav prema ulozi književnosti u društvu, stav prema pojmu lijepoga ili vrijednoga u književnosti te prema hijerarhiji književnih formi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
101-0000000-2544 - Od građe do analize. Nepoznati i zaboravljeni hrvatski pisci XIX. i XX. stoljeća (Jelčić, Antun-Dubravko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Anica Bilić
(autor)