Pregled bibliografske jedinice broj: 669963
Suvremeni oblici pismenosti
Suvremeni oblici pismenosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 3; 117-130 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 669963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni oblici pismenosti
(Contemporary forms of literacy)
Autori
Vrkić Dimić, Jasmina
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63
(2014), 3;
117-130
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
elementi informacijske pismenosti ; međuodnos ; razlike ; sličnosti ; suvremeni oblici pismenosti
(contemporary forms of literacy ; differences ; elements of information literacy ; inter-relationships ; similarities)
Sažetak
U radu se kritički analiziraju te pojašnjavaju različiti suvremeni oblici pismenosti smješteni u informacijski i tehnološki obojen kontekst života i rada. Kako je riječ o srodnim, ali raznovrsnim konceptima, naglašavaju se međusobne sličnosti i razlike te se ocrtavaju uzajamni odnosi između njih. Informacijska se pismenost izdvaja kao najznačajniji oblik suvremene pismenosti koji u sebi sjedinjuje sve ostale oblike. Osnovni elementi informacijske pismenosti uključuju izgrađena znanja i razvijene vještine pomoću kojih je pojedinac u mogućnosti adekvatno prepoznati svoje informacijske potrebe, locirati i procijeniti kvalitetu informacija i njihovih izvora, pohranjivati i ponovo rabiti informacije na učinkovit i etičan način te, u konačnici, rabiti informacije kako bi stvarao, upotrebljavao i komunicirao nova znanja. Krajnji je cilj stvaranje kritičke i kreativne osnove za daljnju uporabu informacijskih znanja i vještina u obrazovnom, profesionalnom i civilnom životu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija