Pregled bibliografske jedinice broj: 669803
Pluralizam stilova i tehnika u solo pjesmi Ive Lhotke-Kalininskoga: Od folklornih stilizacija do dodekafonije
Pluralizam stilova i tehnika u solo pjesmi Ive Lhotke-Kalininskoga: Od folklornih stilizacija do dodekafonije // New unknown music. Essays in Honour of Nikša Gligo / Nova napoznata glazba. Svečani zbornik za Nikšu Gliga / Davidović, Dalibor ; Bezić, Nada (ur.).
Zagreb: DAF, 2012. str. 129-138
CROSBI ID: 669803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pluralizam stilova i tehnika u solo pjesmi Ive Lhotke-Kalininskoga: Od folklornih stilizacija do dodekafonije
(Plurality of Styles and Tehniques in Ivo Lhotka-Kalinsk's solo song: From Folklore Stylisations to Dodecaphony)
Autori
Kos, Koraljka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
New unknown music. Essays in Honour of Nikša Gligo / Nova napoznata glazba. Svečani zbornik za Nikšu Gliga
Urednik/ci
Davidović, Dalibor ; Bezić, Nada
Izdavač
DAF
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
129-138
ISBN
978-953-6956-29-6
Ključne riječi
Ivo Lhotka-Kalinski, solo pjesme, romantička tradicija, stilizirani folklor, ekspresionizam, dodekafonija
(Ivo Lhotka-Kalinski, romantic tradition, stylised folklore, expresionism, dodecaphony)
Sažetak
Vokalni opus Ive Lhotke-Kalinskoga (1913-1987) svojom raznovrsnošću rekapitulira zbivanja u hrvatskoj glazbi njegova vremena: uz stilizirani folklor nalazimo u njemu i romantičku tradiciju, ekspresionizam uz primjenu dodekafonije i nadogradnju na glazbeni realizam 19. i 20. stoljeća. Pripadao je generaciji hrvatskih skladatelja, koji su šezdesetih godina rabili dodekafonsku tehniku, a vokalni ciklus "Ojađena svirala" (1957.) jedan je od najranijih primjera ove tehnike u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski