Pregled bibliografske jedinice broj: 669375
Nova oblikovnost u južnoslavenskom postmodernističkom romanu (Konceptualno-strukturalne srodnosti romanesknog diskursa Dževada Karahasana, Milorada Pavića i Jasne Horvat)
Nova oblikovnost u južnoslavenskom postmodernističkom romanu (Konceptualno-strukturalne srodnosti romanesknog diskursa Dževada Karahasana, Milorada Pavića i Jasne Horvat) // Bosanskohercegovački slavistički kongres : zbornik radova, knjiga 2 / Halilović, Senahid ; Kodrić, Sanjin (ur.).
Sarajevo: Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2012. str. 279-289 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 669375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nova oblikovnost u južnoslavenskom postmodernističkom romanu (Konceptualno-strukturalne srodnosti romanesknog diskursa Dževada Karahasana, Milorada Pavića i Jasne Horvat)
(New formalness in South Slavic postmodern novel (Conceptual and structural relatedness of novelistic discourses of Dževad Karahasan, Milorad Pavić and Jasna Horvat))
Autori
Kos-Lajtman, Andrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Bosanskohercegovački slavistički kongres : zbornik radova, knjiga 2
/ Halilović, Senahid ; Kodrić, Sanjin - Sarajevo : Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2012, 279-289
Skup
1. bosanskohercegovački slavistički kongres
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 26.05.2011. - 28.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Dževad Karahasan; Milorad Pavić; Jasna Horvat; Istočni diwan; Hazarski rečnik; Az; postmodernizam; odnos dijela i cjeline; oblik; spoznaja
(Dževad Karahasan; Milorad Pavić; Jasna Horvat; Istočni diwan; Hazarski rečnik; Az; postmodernism; relationship between a part and the whole; form; cognition)
Sažetak
Rad propituje sličnosti između tri autorska diskursa različitih nacionalno-kulturnih habitusa − bosanskohercegovačkog književnika Dž. Karahasana, srpskog književnika M. Pavića i hrvatske književnice J. Horvat. Analiziraju se ključni romani navedenih autora − Istočni diwan (Karahasan, 1989), Hazarski rečnik (Pavić, 1984) i Az (Horvat, 2009). Tri romana tretiraju se kao netipični primjeri postmodernističkog diskursa koji na oblikovno-strukturalnoj razini teže izrazitoj konceptualizaciji, dok na sadržajno-svjetonazornoj razini ne odustaju od korespondiranja sa sustavima okrenutima spoznaji − sa znanosti, filozofijom i religijom. Sva tri autora maksimalno osvješćuju romaneskni oblik koristeći ga kao matricu u pokušaju dopiranja do kôda spoznavanja svijeta i čovjeka. Zajednička temeljna odrednica sve tri romaneskne prakse pri tome jest sintaktičko i semantičko propitivanje principa odražavanja dijela u cjelini, i obrnuto – ključni motiv, a ujedno i modus prezentacije navedenog, kod Karahasana je arabeska, kod Pavića rječnik, a kod Horvat geometrija i aritmetika glagoljičkog sustava znakova. Osim navedenog, na razini sintaktičke substrukture sve tri romaneskne prakse obilježene su specifičnim intarzijskim tipovima diskursa i metatekstualnim 'priborom' teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija