Pregled bibliografske jedinice broj: 669330
Istraživanja socijalnih odnosa među učenicima u razrednim odjelima
Istraživanja socijalnih odnosa među učenicima u razrednim odjelima // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, 24 (2013), 107-108(133-134); 10-13 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 669330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanja socijalnih odnosa među učenicima u razrednim odjelima
(Researches of peer relationships in the classroom)
Autori
Kolak, Ante
Izvornik
Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) 24
(2013), 107-108(133-134);
10-13
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
sociometrijski status; međuvršnjački odnosi; učenici; razredni odjel
(sociometric status; peer relationships; pupils; classroom)
Sažetak
Rad se bavi strukturom i hijerarhijom socijalnih odnosa u razrednim odjelima. Izneseni su najčešći pristupi mjerenju popularnosti među učenicima. Razlikuje se najčešći međuvršnjački odnosi među učenicima ( dijadni, trijadni, "lanac“ odnosi, "zvijezda" odnosi). S obzirom na utvrđeni sociometrijski status učenika razlikuju se slijedeće kategorije učenika: odbačeni, izolirani, kontroverzni, zvijezde. Rad daje prikaz primjera sociometrijske matrice po zadanom kriteriju kao i prikaz dviju najzastupljenijih sociometrijskih tehnika : tehnika imenovanja (jednostruki i višestruki izbori) i tehnika rangiranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ante Kolak
(autor)