Pregled bibliografske jedinice broj: 669083
Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha
Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha // Pedagogijska istraživanja, 2 (2005), 1; 125-138 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 669083 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha
Autori
Zrilić, Smiljana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 2
(2005), 1;
125-138
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescencija; školski neuspjeh; emocionalne poteškoće; socijalna prilagodba; obiteljsko ozračje; autoritarni roditelji; demokratski odgojni stil roditelja
Sažetak
Raznolike i mnogostrane implikacije školskog neuspjeha djece razvijenih intelektualnih sposobnosti, sve više su tema brojnih znanstvenih istraživanja Traga se za uzrocima njegovog učestalog širenja na svim područjima djetetove osobnosti. Obrazovno područje i slaba ocjena samo su jedan od indikatora školskog neuspjeha. Promjene u ponašanju i raspoloženju, ali i tjelesne manifestacije i psihosomatske bolesti (poput glavobolje, mučnine, trbušnih problema, te problemi s kožom) pokazatelji su neuspjeha na socijalnom i emocionalnom području djetetove osobnosti. Neuspjeh je rezultat suodnosa između različitih faktora i njihovog dinamičkog prožimanja, te je vrlo teško u potpunosti rasvijetliti sve uzročno- posljednične veze i odnose koji mogu rezultirati školskim neuspjehom. Polazeći od višestrukih uzroka u ovom je istraživanju pozornost usmjerena na roditeljski odgojni stil i njegovu predikciju školskom neuspjehu. Kako se početak adolescencije veže uz pomanjkanje interesa za školu, uzorak ispitanika su učenici osmih razreda. Pokazalo se da autoritarni odgojni stil roditelja ima za posljedicu izraženu školsku fobiju i teškoće u socijalnim interakcijama s vršnjacima, koje mogu biti razlogom i slabijeg školskog postignuća. Nasuprot tome, demokratski stil odgoja je u pozitivnoj korelaciji sa školskim postignućem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija