Pregled bibliografske jedinice broj: 668196
Interkulturalizam, ljudska prava i građanstvo u inicijalnom obrazovanju nastavnika
Interkulturalizam, ljudska prava i građanstvo u inicijalnom obrazovanju nastavnika // Pedagogija, obrazovanje i nastava, Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene konferencije, Mostar, 21. - 23. ožujka 2013. / Hrvatić, N., Lukenda, A., Pavlović, S., Spajić-Vrkaš, V., Vasilj, M. (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 195-203 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 668196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalizam, ljudska prava i građanstvo u inicijalnom obrazovanju nastavnika
(Interculturalism, Human Rights and Citizenship in Pre-service teachers’ training)
Autori
Diković, Marina ; Piršl, Elvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija, obrazovanje i nastava, Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene konferencije, Mostar, 21. - 23. ožujka 2013.
/ Hrvatić, N., Lukenda, A., Pavlović, S., Spajić-Vrkaš, V., Vasilj, M. - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014, 195-203
ISBN
978-9958-16-023-3
Skup
Druga međunarodna znanstvena konferencija Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalizam; ljudska prava; građanstvo; kompetencije; inicijalno obrazovanje učitelja/nastavnika
(interculturalism; human rights; citizenship; competencies; pre-service teachers’ training)
Sažetak
Važnost kompetencija u kulturno pluralnom društvu postalo je predmetom obrazovne politike na svim razinama formalnoga obrazovanja, kako u svijetu tako i kod nas. Radi promicanja vrijednosti interkulturalizma, ljudskih prava i građanstva, budući bi nastavnici trebali usvojiti znanja, vještine i stavove za aktivno sudjelovanje u demokratskom društvu. Od uvođenja Bolonjskoga procesa u hrvatski obrazovni sustav rasprava se još uvijek vodi o tome koje bi kompetencije nastavnik trebao imati za rad u kulturno pluralnim razredima. Cilj ovoga rada jest utvrditi jesu li i u kojoj mjeri, uz temeljne pedagoško-psihološke i didaktičke kompetencije, uključene i one iz interkulturalizma, ljudskih prava i građanstva. U tu svrhu provedena je analiza učiteljskih/nastavničkih studijskih programa na preddiplomskim i diplomskim studijima sveučilišta u Hrvatskoj. S obzirom na dobivene rezultate možemo zaključiti da su većina kolegija iz tih područja zastupljena u inicijalnom obrazovanju učitelja/nastavnika. Ipak, s obzirom na status, ECTS opterećenje i ishode ovih kolegija, postoji velika razlika i neujednačenost među sveučilištima u njihovoj provedbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli