Pregled bibliografske jedinice broj: 668190
Ključne kompetencije učitelja u odgoju i obrazovanju za građanstvo
Ključne kompetencije učitelja u odgoju i obrazovanju za građanstvo // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (2013), 326-340 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 668190 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ključne kompetencije učitelja u odgoju i obrazovanju za građanstvo
(Teachers’ Key Competences in Education for Citizenship)
Autori
Diković, Marina
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 29
(2013);
326-340
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
kompetencije učitelja; odgoj i obrazovanje za građanstvo; stavovi učitelja
(competencies of teachers; education for citizenship; teachers' attitudes)
Sažetak
Cilj ovoga rada jest ispitati stavove učitelja o ključnim kompetencijama za poučavanje odgoja i obrazovanja za građanstvo. Istraživanje je provedeno uz pomoć Upitnika (skale Likertovoga tipa i pitanja zatvorenoga tipa) među učiteljima razredne nastave osnovnih škola Istarske županije (N=225) koji ostvaruju odgoj i obrazovanje za građanstvo na neki od ponuđenih načina. Na temelju dobivenih podataka može se zaključiti da se učitelji ne smatraju dovoljno kompetentnima za provođenje odgoja i obrazovanja za građanstvo. Oni učitelji koje se stručno usavršavaju na više načina imaju stav da su im navedene kompetencije potrebne za rad u odnosu na one učitelje koji se stručno usavršavaju samo na jedan način. Njihov je stav da im je poučavanje odgoja i obrazovanja za građanstvo najviše pomoglo u jednakom ponašaju prema svim učenicima te u priznanju svojih pogrešaka pred učenicima i u spremnosti na učenje na tim pogreškama. Faktor 3. „nedostatak osposobljenosti učitelja za rad u ovom području i slaba razmjena iskustva“, dobiven faktorskom analizom prepreka provođenju odgoja i obrazovanja za građanstvo, potvrđuje da akteri hrvatskoga obrazovnog sustava inicijalnom obrazovanju učitelja u području odgoja i obrazovanja za građanstvo, kao ni njihovom stručnom usavršavanju, ne pridaju značajno mjesto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Marina Diković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH