Pregled bibliografske jedinice broj: 667898
Didaktičke situacije i strategije za razvoj kritičkog mišljenja
Didaktičke situacije i strategije za razvoj kritičkog mišljenja // EDUvision 2013
Ljubljana, 2013. str. 104-115 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 667898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktičke situacije i strategije za razvoj kritičkog mišljenja
(Didactic situation and strategies for the development of critical thinking)
Autori
Jurčić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
EDUvision 2013
/ - Ljubljana, 2013, 104-115
ISBN
978-961-93189-9-7
Skup
Education vision & challenge for future generation
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 28.11.2013. - 29.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenik; nastavnik; kompetencije; kritičko mišljenje
(student; teacher; competence; critical thinking)
Sažetak
Suvremenost društva, kako s osnovom pluralnosti i demokratičnosti, ubrzanim dostignućima u znanosti, informacijskoj tehnologiji, gospodarstvu, kulturi, tako i s osnovom afirmacije izvornosti i osobnosti pojedinca, uvjetuje novo sadržajno biće nastave, s jasnim didaktičkim tehnologijama poučavanja koje potiču aktivnost učenika, njegovo učenje i kritički osvrt na ishode učenja. Didaktički osmišljen predmetni kurikulum, njegova metodoligija i struktura izrade te pedagoška kompetentnost nastavnika u vođenju procesa odgoja i nastave najbolje se zrcali u ishodima učeničkog učenja, njihovoj odgojnosti i obrazovanosti. Shvaćanjem ishoda odgojnosti, u učenikovoj odgojnoj kvaliteti i njegovom odgovornom ponašanju te ishoda obrazovanosti, u učenikovu znanju i sposobnosti, ne može se pritom zaobići temeljne sastavnice tih ishoda: spremnost i sposobnost učenja (kako učiti) ; vješto komuniciranje ; kritički misliti ; postavljati ciljeve ; razjašnjavati probleme ; raditi u timu ; biti poduzetan i biti informatički pismen. O tome govori ovaj članak, držeći se pritom, na ograničenu prostoru, teorijskog razmatranja didaktičkih situacija i strategija za razvoj učenikova kritičkog mišljenja, kakvog zahtjeva život poslije škole u suvremenom društvu, u kojemu će sam umjeti sudjelovati, u ulozi građana u širem smislu i odrediti svoj položaj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marko Jurčić
(autor)