Pregled bibliografske jedinice broj: 667895
Didaktički pluralizam u nastavi glazbene kulture
Didaktički pluralizam u nastavi glazbene kulture // Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Pula / Vidulin-Orbanić, S. (ur.).
Pula, Hrvatska, 2013. str. 215-225 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 667895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktički pluralizam u nastavi glazbene kulture
(Didactic pluralism in the teaching of music)
Autori
Jurčić, Marko., Seletković, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Pula
/ Vidulin-Orbanić, S. - , 2013, 215-225
ISBN
978-953-7498-65-8
Skup
Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Pula
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
didaktički pluralizam; nastavnik; otvorena nastava; poticanje; učenik
(didactic pluralism; teacher; open education; encouragement; student)
Sažetak
U radu se tematizira nastava glazbene kulture u kontekstu didaktičkog pluralizma. S posebnim naglaskom na otvorenost prema mogućnostima, potrebama i interesima svakog učenika, s ciljem promijenjenog ophođenja, temeljenog na učeničkim intelektualnim, emocionalnim i motivacijskim pretpostavkama učenja, na osnovi promijenjenog pojma učenja. Najvažnije određenje didaktičkog modela suvremene nastave jest njegova otvorenost prema mnogobrojnim oblicima sadržajnog, metodičkog i organizacijskog procesa poučavanja i učenja. Cilj mu je programski i organizacijski uravnotežiti proces nastave kako bi ishod odgojnosti, obrazovanosti i ishod kompetencija učenika bio optimalan. Dostupna didaktička objašnjenja procesa poučavanja i učenja, odnosno njezin pluralizam, pomaže nastavniku, između ostalog, razumjeti otvoreni koncept kulturnog identiteta nove generacije - „digitalnih domorodaca“, kojima je nužno osigurati multimedijalni i interaktivni pristup te aktivno- sudjelujuće oblike učenja. Kako bismo došli do ispravnog i znanstveno utemeljenog rakursa, otvorenu nastavu treba pedagogijski raščlaniti i pedagoški provjeriti u praksi, uzimajući u obzir obilježja kao i posebnosti strukturalno-organizacijskih aspekata. Nastava glazbene kulture zanimljiv je primjer za sve daljnje rasprave o otvorenoj nastavi jer je Nastavnim planom za osnovnu školu iz 2005. otvoreni model nastave glazbene kulture postao prvi u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Tomislav Seletković
(autor)