Pregled bibliografske jedinice broj: 667001
Numerička optimizacija hidrodinamičkih značajki forme broda u mirnoj vodi
Numerička optimizacija hidrodinamičkih značajki forme broda u mirnoj vodi, 2013., doktorska disertacija, Tehnički fakultet Svučilišta u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 667001 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Numerička optimizacija hidrodinamičkih značajki forme broda u mirnoj vodi
(Numerical optimization of the ship hull hydrodynamic characteristics in still water)
Autori
Matulja, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Tehnički fakultet Svučilišta u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
30.10
Godina
2013
Stranica
112
Mentor
Dejhalla, Roko
Ključne riječi
hidrodinamika broda; potencijalno strujanje; nelinearni rubni uvjet; napeti splajn; optimizacija; genetski algoritam
(ship hydrodynamics; potential flow; nonlinear boundary condition; spline in tension; optimization; genetic algorithm)
Sažetak
U radu se opisuje postupak numeričke optimizacije hidrodinamičkih značajki forme broda u mirnoj vodi. Postupak se temelji na metodi potencijalnog strujanja za proračun optjecanja, te na genetskom algoritmu kao optimizacijskoj metodi. Ideja je da se forma broda optimizira samo izmjenom oblika pramčanog bulba i pramčanog ramena, dok ostale karakteristike forme ostaju nepromijenjene. Realiziran je računalni program koji određuje značajke optjecanja brodske forme metodom potencijalnog strujanja s nelinearnim rubnim uvjetom. Razvijen je i program za automatsko generiranje mreže koji prati i prikazuje trenutni oblik oplakivane i slobodne površine. U radu je prikazana provjera i vrednovanje razvijene metode, te su rezultati numeričkog proračuna uspoređeni s dostupnim eksperimentalnim rezultatima. Zatim, opisani su tijek i karakteristike optimizacijskog postupka. Razmatrane su dvije različite funkcije cilja: otpor valova i valne elevacije u području oko pramca, a dobiveni rezultati grafički su prikazani i analizirani. Uspoređene su vrijednosti značajki strujanja za početnu i optimiziranu formu kroz određeno područje brzina. U skladu s odabranim parametrima optimizacijskog algoritma, postignute su povoljnije hidrodinamičke značajke forme broda, na temelju kojih se može očekivati i smanjenje sile ukupnog otpora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Projekti:
069-0691736-1667 - Numeričko modeliranje hidrodinamičkog opterećenja i odziva pomorskih objekata (Prpić-Oršić, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka