Pregled bibliografske jedinice broj: 665563
Razmeđa hrvatske pedagogije 2012. – retro(per)spektive.
Razmeđa hrvatske pedagogije 2012. – retro(per)spektive. // Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 3-17
CROSBI ID: 665563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razmeđa hrvatske pedagogije 2012. – retro(per)spektive.
(Crossroads in Croatian pedagogy 2012th - Retro (per)spective.)
Autori
Previšić, Vlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
3-17
ISBN
978-953-99167-5-4
Ključne riječi
pedagogija, odgoj, obrazovanje, pedagoška teorija i praksa
(pedagogy, education, pedagogical theory and practice)
Sažetak
U radu se u kratkim naznakama problematizira pojava i povijesni razvitak hrvatske pedagogije. U središte razmatranja stavlja se odgoj kao proces formiranja čovjekove osobnosti i javne odgovornosti te obrazovanja kao načina stjecanja znanja, vještina i kompetencija s naglaskom na humanističke dimenzije tih postupaka. Pritom se traže međaši pojedinih razdoblja u teorijskim obzorima nacionalne pedagogije u odnosu na međunarodna kretanja, kontroverze i nedoumice te pojave, uzroke i posljedice zastoja u razvitku znanosti o odgoju. Prisutan je neforsirani apel za čuvanjem nekih tradicionalnih okvira njezina djelovanja, osobito s gledišta nacionalnog kulturnog razvoja ali i težnja da stalno bude znanstveno i profesionalno svjež i suvremen.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vlatko Previšić
(autor)