Pregled bibliografske jedinice broj: 664295
Obrazovanje za dobro društvo
Obrazovanje za dobro društvo // Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra : zbornik radova znanstvene konferencije / Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 3-26 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 664295 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje za dobro društvo
(Education for the good society)
Autori
Čavrak, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra : zbornik radova znanstvene konferencije
/ Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 3-26
ISBN
978-953-6025-76-3
Skup
Znanstvena konferencija Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje; dobro društvo
(education; good society)
Sažetak
Ne samo ekonomsko, nego visoko obrazovanje u cjelini, kao i teorija i praksa sveučilišta, prošli su dug evolucijski proces od Platonove Akademije do Humboldtove ideje humanističkog sveučilišta pa sve do Bolonjskog procesa i njegove suvremene kritike. Ova evolucija od antičke i prosvjetiteljske ideje znanja i sveučilišta pa sve do suvremenih kontroverznih neoliberalnih ideja i iskustava „privatizacije i komercijalizacije“ visokog obrazovanja uvijek je zrcalila društveno razvojne konflikte i dileme. Sustav i ideja obrazovanja evoluirali su od principa socijalne pravednosti i univerzalnog prava na obrazovanje kao temeljnog ljudskog prava do znanja „kao robe“ i takozvanog „poduzetničkog sveučilišta“ čiji se rezultati mjere komercijalnim i ekonomskim kategorijama. Analiza pozitivnih i negativnih učinaka tih procesa nužna je ne samo zbog akademskih nego i zbog praktičnih razloga daljnjeg razvoja sveučilišne prakse i posebno buduće pozicije ekonomskog obrazovanja i napose posljedica na društvene procese i promjene. Globalna i lokalna gospodarska kriza, veliki fiskalni deficiti i javni dugovi, potiču javne vlasti da traže rješenje u privatizaciji visokog obrazovanja (ili njihovih dijelova) čime žele smanjiti javni trošak obrazovanja. Taj proces ima veoma različite, često neizvjesne društvene posljedice za sveučilišta i fakultete, studente i njihove roditelje, porezne obveznike i građane i općenito na gospodarski i društveni razvoj zajednice. Važan kriterij dobrog društva je upravo njegova sposobnost da financira i razvije javni sustav obrazovanja za sve svoje građane, odnosno da se izbori protiv najgoreg oblika diskriminacije a to je diskriminacija u šansama za obrazovanje koje čine temelj za napredak pojedinca i društva. Suvremeno hrvatsko društvo stoji pred velikim izazovom da se odupre ideji elitizma i nepravde, da se odupre ideji pretvaranja znanja u element funkcije proizvodnje i tržišne razmjene odnosno da se izbori za znanje kao faktor razvoja ali i širenja ljudske slobode u najširem smislu. To je ujedno put koji vodi razvoju demokracije i razvoju dobrog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0671447-2494 - Analiza učinkovitosti gospodarskog rasta (Družić, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Vladimir Čavrak (autor)