Pregled bibliografske jedinice broj: 663794
Novi obzori izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti
Novi obzori izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti // DJEČJI ISTRAŽIVALAČKI CENTAR „PETRINJČICA“ MJESTO UČENJA, RAZVOJA I RADOSTI / Bučar, M. Ličina, B (ur.).
Petrinja: Vlastita naklada, 2012. str. 126-137
CROSBI ID: 663794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi obzori izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti
(New horizons in extracurricular activities)
Autori
Previšić, Vlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
DJEČJI ISTRAŽIVALAČKI CENTAR „PETRINJČICA“ MJESTO UČENJA, RAZVOJA I RADOSTI
Urednik/ci
Bučar, M. Ličina, B
Izdavač
Vlastita naklada
Grad
Petrinja
Godina
2012
Raspon stranica
126-137
ISBN
978-953-57341-0-9
Ključne riječi
škola, odgoj, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, slobodno vrijeme, učenik, učitelj, roditelj.
(Upišite tekst ili adresu web-lokacije ili prevedite dokument. Odustani schools, education, extracurricular activities, leisure, student, teacher, parent.)
Sažetak
U radu se daje kratak osvrt na školu kao ustanovu organiziranog odgoja i obrazovanja. Pritom se njezin nastanak dovodi u svezu prirodnog i školskog učenja prema grčkom izvorniku schole, kao mjestu kreativnog stjecanja znanja i dokoličarenja. To nas danas uvodi u potrebu da škola u svome biću treba, uz nastavu, također organizirati i druge komplementarne pedagoške oblike rada: izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, kao svoju integralnu zadaću temeljne odgojno-obrazovne djelatnosti. U našoj školi ove aktivnosti imaju svoju funkcionalnu prošlost od skoro šezdeset godina, ali je druga polovica njihove povijesti ispunjena uglavnom stagnacijom, kako po obuhvatu učenika, tako i prema sadržaju te kvaliteti njihova rada. Stoga se apelira za osuvremenjivanje izvannastavnih i izvanškolskih djelatnosti u današnjoj školi na tragu prirodnog i slobodnog opredjeljivanja učenika, poticanja individualnog iskazivanja interesa, kreativnog ponašanja i izražavanja te njihova pedagoškog strukturiranja na modernim teorijama kurikuluma suvremene škole. Izvanškolske aktivnosti promatraju se usko povezane s izvannastavnima, ali im se, jednako tako, traži mjesto u suvremenoj kulturi provođenja slobodnog vremena mladih. U tome se osobito ističe potreba traženja ravnoteže između zarobljenosti učenika internetskim društvenim mrežama i agresivnim konzumerizmom, kao i prirodnim potrebe mladih za kretanjem, igrom, izvornim učenjem i vršnjačkim druženjima na otvorenom prostoru. Kultura i kvaliteta provođenja slobodnog vremena, zdrav život te socijalna komunikacija i kompetencija, novi su obzori izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti kao međusobno povezanih dijelova školskog i odgojno-obrazovnog sustava.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vlatko Previšić
(autor)