Pregled bibliografske jedinice broj: 663350
Mogućnost unapređenja željezničkog gradsko-prigradskog prometa primjenom sustava podrške u vožnji vlaka
Mogućnost unapređenja željezničkog gradsko-prigradskog prometa primjenom sustava podrške u vožnji vlaka // Ocjena dosadašnjeg prometnog razvitka hrvatske i osnovne smjernice daljnjeg razvoja / Sanja Steiner, Josip Božičević ; Mihaela Bukljaš Skočibušić (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2012. str. 129-134 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 663350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnost unapređenja željezničkog gradsko-prigradskog prometa primjenom sustava podrške u vožnji vlaka
Autori
Haramina, Hrvoje ; Miroslav Puljiz ; Ante Petričević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ocjena dosadašnjeg prometnog razvitka hrvatske i osnovne smjernice daljnjeg razvoja
/ Sanja Steiner, Josip Božičević ; Mihaela Bukljaš Skočibušić - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2012, 129-134
ISBN
978-953-154-118-3
Skup
Ocjena dosadašnjeg prometnog razvitka hrvatske i osnovne smjernice daljnjeg razvoja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Željeznički gradsko progradski promet; sustavi podrške u vožnji vlaka;
(Suburban railway transport; train driver advisory systems)
Sažetak
Namjena sustava podrške u vožnji vlaka je davanje prijedloga strojovođi kako učinkovitije voziti vlak s obzirom na ostvarivanje ciljeva zadanih u okviru procesa regulacije prometa uz uštedu pogonske energije. Kod gradsko-prigradskih vlakova s obzirom na kratke udaljenosti između stajališta u odnosu na daljinski promet vlakova, glavna strategija uštede pogonske energije je veća primjena vožnje sa zaletom odnosno čim raniji prestanak korištenja vučne sile u vožnji prije početka kočenja s ciljem zaustavljanja vlaka na stajalištu. Podrška u vožnji se u tom slučaju odnosi na davanje prijedloga u kojem trenutku na određenom međustajališnom razmaku vlak treba započeti fazu vožnje sa zaletom kako bi uz što veću uštedu pogonske energije stigao na stajalište u vremenu planiranom voznim redom. Procjena je da bi se primjenom sustava podrške u vožnji mogla postići potencijalna ušteda pogonske energije gradsko-prigradskih vlakova u iznosu od 5 do 20 %.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352339-2347 - Kognitivna ergonomija u funkciji povećanja sigurnosti prometa (Toš, Zdravko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Hrvoje Haramina
(autor)