Pregled bibliografske jedinice broj: 663233
Značaj cjeloživotnog učenja za zaposlenike državnih službi
Značaj cjeloživotnog učenja za zaposlenike državnih službi, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 663233 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj cjeloživotnog učenja za zaposlenike državnih službi
(The importance of lifelong learning for employees of government services)
Autori
Grčić, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.11
Godina
2012
Stranica
129
Mentor
Obadić, Alka
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; formalno obrazovanje; neformalno obrazovanje; državna uprava
(life longlearning; formal education; informal education; government service)
Sažetak
Osnovni cilj ovoga rada je utvrđivanje značaja cjeloživotnog učenja za zaposlenike državnih službi i njegov utjecaj na povećanje troškova državnog proračuna temeljem obveznih doprinosa po osnovi radnog odnosa. Pojam cjeloživotno učenje objedinjuje provođenje formalnog, neformalnog i informalnog oblika obrazovanja tijekom cijeloga života čovjeka, a u radu se posebno ističe obrazovanje odraslih tijekom radnoga vijeka. Aktivnosti čovjeka usmjerene su na ostvarivanje određenih ciljeva, odnosno, čovjekovih potreba. Kao što postoje različite potrebe i interesi pojedinaca, postoje i različiti motivatori koji pojedinca pokreću na točno određene aktivnosti usmjerene na ostvarenje točno određenoga cilja. U području motivacije niz je teorija (u ovome su radu navedene samo neke) kojima se pokušava objasniti ponašanje čovjeka. Na povećanje motivacije za rad moguće je utjecati kroz primjereno nagrađivanje zaposlenika, a nagrađivanje može biti materijalno i nematerijalno. Cjeloživotno učenje, koje se ostvaruje neizravnim materijalnim nagrađivanjem, utječe na razvoj zaposlenika. Dodatnim formalnim obrazovanjem omogućava se napredovanje u karijeri, a isto je moguće postići i povećanjem razine znanja i vještina neformalnim i informalnim obrazovanjem. U radu su prikazani rezultati anketnog istraživanja o motivatorima za rad kod službenika i namještenika Porezne uprave, Područnog ureda Dubrovnik temeljem kojih je zaključeno da službenike najviše motiviraju primarni motivatori, sigurnost radnog mjesta i visina plaće. Provedenim anketnim istraživanjem utvrđeno je da cjeloživotno učenje ne predstavlja značajan razlog zapošljavanja u državnoj službi. Međutim, stjecanjem više razine obrazovanja, koje se provodi formalnim obrazovanjem, značajno se utječe na povećanje troškova državnog proračuna temeljem isplate plaće i obveznih doprinosa po osnovi radnog odnosa. Analiziranjem kretanja bruto plaća službenika i namještenika Porezne uprave, Područnog ureda Dubrovnik u razdoblju od 2006. do 2010. godine zaključeno je da do povećanja troškova temeljem obveznih doprinosa po osnovi radnog odnosa ne dolazi u većoj mjeri radi promjena radnih mjesta nastalih formalnim obrazovanjem već kao posljedica promjena radnih mjesta nastalih napredovanjem iz drugih razloga (povećanjem razine znanja i vještina neformalnim i informalnim obrazovanjem). Provedenim anketnim istraživanjem dobiveni su podaci o razini prihvaćanja anketiranih službenika dodatnog formalnog obrazovanja. U anketnom upitniku, jedan od četiri ponuđena motivatora, bio je motivator „mogućnost dodatnog školovanja i usavršavanja“. Obradom prikupljenih podataka anketnim istraživanjem, utvrđeno je kako je taj motivator privlačniji ženskom dijelu anketiranih službenika i namještenika, odnosno potvrđeno je da su osobe ženskog spola sklonije formalnom obrazovanju od svojih muških kolega.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija