Pregled bibliografske jedinice broj: 663187
Uloga pedagoga u unapređivanju odgojno-obrazovnog rada u dječjem vrtiću
Uloga pedagoga u unapređivanju odgojno-obrazovnog rada u dječjem vrtiću, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 663187 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pedagoga u unapređivanju odgojno-obrazovnog rada u dječjem vrtiću
(The role of pedagogue in promoting educational activities in kindergarten)
Autori
Klasan, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
22.07
Godina
2013
Stranica
93
Mentor
Mrnjaus, Kornelija
Ključne riječi
pedagog; odgajatelj; roditelj; dječji vrtić; pedagoška dokumentacija; suradnja; stručno usavršavanje; savjetodavni rad
(pedagogue; educator; parent; kindergarten; educational documentation; cooperation; professional training; counseling)
Sažetak
Dječji vrtić kao odgojno-obrazovna ustanova zahtijeva koncept i realizaciju kvalitetne suradnje odgajatelja s roditeljima, uz pomoć pedagoga. Suradnja je kvalitativan i kontinuiran proces koji podrazumijeva sklapanje bliskog partnerstva između vrtića i roditelja. U ovom se radu teorijski i empirijski razmatraju brojne uloge pedagoga u suvremenom dječjem vrtiću, s obzirom na ulogu i uvjete rada pedagoga, programske zadaće, pedagošku dokumentaciju u dječjem vrtiću, suradnju pedagoga, odgajatelja i roditelja te obrazovanje i stručno usavršavanje. U teorijskom su dijelu prikazani čimbenici koji utječu na ulogu pedagoga u suvremenom dječjem vrtiću kao što je sudjelovanje u svim fazama odvijanja odgojno-obrazovnog procesa, od planiranja i programiranja do vrednovanja postignutih rezultata te suradnja sa svim subjektima odgojno-obrazovnog djelovanja, od djece do stručnog tima. Primarna zadaća pedagoga u dječjem vrtiću je rad na unapređivanju kvalitete odgojno-obrazovnog procesa kroz aktivnosti kao što su planiranje, praćenje, organiziranje, realiziranje, analiziranje i evaluiranje odgojno-obrazovne prakse. Pedagog svoj rad ostvaruje kroz programske zadaće u odnosu na dijete, u odnosu na roditelje, u odnosu na odgajatelje, u odnosu na razvojno-pedagošku službu i širu društvenu sredinu. Nadalje, cilj u empirijskom dijelu istraživanja je ispitati područje suradnje pedagoga, odgajatelja i roditelja, te analizirati i preispitati mogućnosti unapređenja pedagoškog rada na tom području. U radu se ispituju stavovi i osobna iskustva pedagoga Dječjeg vrtića Rijeka. Rezultati pokazuju da je kvalitetna suradnja s roditeljima svakako preduvjet za dobrobit djeteta i njegov razvoj. Važno je imati jasna međusobna očekivanja, ohrabriti sudjelovanje roditelja, koristiti razne strategije i oblike suradnje, omogućiti im najbolji način uključivanja, podržavati kvalitetnu komunikaciju, pravovremeno reagirati kad se jave problemi, te osnaživati roditeljske kompetencije. S druge strane, suradnja pedagoga i odgajatelja je od velike važnosti budući da odgajatelji imaju važnu ulogu u razvoju djece upravo iz razloga što su za razvoj dječje ličnosti potrebni stalna briga i utjecaj odgajatelja koji su posvećeni izazivanju, poticanju, usmjeravanju i bogaćenju dječje aktivnosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija